آیا می دانید که انواع کندوهای عسل جعبه ای جدید چه قیمتی را در بازارهای فروش داشته اند؟ این نوع کندوها در چند دسته بوده و چه مشخصات و ویژگی هایی را دارا بوده اند؟
شاید علاوه بر تمامی لوازم و تجهیزاتی که برای پرورش زنبورهای عسل مورد نیاز بوده، از همه مهم تر داشتن یک کندو عسل خوب و مناسب می باشد که از گذشته تا به امروزه همواره شاهد تغییراتی در چگونگی ساخت انواع کندوهای عسل بوده ایم.
در گذشته استفاده از انواع کندوهایی مانند کندوهای گلی یا سفالی، حلبی و غیره متدوال بوده که البته امروزه نیز برخی از زنبورداران از این نوع کندوها تحت نام کندوهای بومی بهره می برند، اما تقریبا باید گفت که عمر این کندوها به اتمام رسیده و صنعت زنبورداری انواع کندوهای جدید را به خود دیده است.

کندو عسل جدید

آشنایی با کندوهای جدید

در حال حاضر انواع کندوهای جدید یا جعبه ای در دو نوع کندو عسل چوبی و کندو عسل پلاستیکی تولید شده اند که البته کندوهای چوبی از قدمت بیشتری برخوردار بوده اند و هنوز هم که هنوزه بسیاری از زنبورداران این نوع کندوها را بهترین نوع کندوهای عسل برای زنبورداری می دانند.
گفتنی است که کندوهای چوبی که از چوب درختان جنگلی ساخته شده اند، با تمامی شرایط آب و هوایی سازگار بوده، قابلیت تعمیر داشته، طول عمر مناسبی دارند و از همه مهم تر از نرخ قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار بوده اند.
در مقابل کندوهای پلاستیکی که به تازگی وارد صنعت زنبورداری گردیده اند، مقاومت بیشتری در برابر حرارت و یا رطوبت داشته اند و از وزن سبکتری برخوردار می باشند، اما به سبب قمیت بالایی که داشته هنوز استفاده از آنها به آن شدت متدوال نگردیده است.
شما عزیزان زنبوردار می توانید با ارتباط داشتن با مشاورین و کارشناسان فروش انواع کندوهای جدید، مناسب ترین نوع کندو عسل را برای خود انتخاب نمایید و از دیگر مزایا و معایب این نوع کندوها نسبت به یکدیگر آگاهی پیدا نمایید.
قیمت مناسب انواع کندوهای عسل به خصوص کندوهای چوبی، تنها با شناخت تولیدکنندگان معتبر این کندوها برای شما به دنبال خواهد آمد و می توانید خریدی بدون دغدغه و سفارشی تضمینی جهت ساخت انواع کندوهای جعبه ای را تجریه نمایید.