خرید و فروش انواع عسل خوب و طبیعی سبلان به صورت عمده و یا خرده با قیمتی مناسب و کیفیتی مثال زدنی از طریق مرکز عسل ایران امکان پذیر می باشد.
عسل خوب و طبیعی به عسلی گفته می شود که در جریان تولید آن زنبورعسل نقش داشته باشد و به صورت صنعتی تولید نشده باشد ،چرا که این زنبورعسل است که آنزیم ها و سایر مواد مفید برای انسان را در کیسه عسلی خود به ماده ای که تغذیه کرده ،چه شهد باشد چه شربت شکر، اضافه می کند و در اصل و از لحاظ آزمایشگاهی، این مواد باارزشند نه شهد گل و یا … .

مقایسه زنبورداری و تولید عسل در ایران و سایر کشورها
معمولا در کشورهایی با مناطق سرسبز فراوان، زنبورداران به راحتی می توانند عسل شهد خالص تولید کنند. در کشورهای پیشرفته علاوه بر استفاده زنبورداران از شهد طبیعت ،تمامی باغ داران و کشاورزانی که محصولاتی نیازمند به زنبورعسل برای گرده افشانی تولید می کنند ، با زنبورداران قرارداد می بندند که تعداد مشخصی از کندوهای خود را در هنگام گل دهی محصولاتشان در باغ یا مزرعه آن ها مستقر کنند و در مقابل به ازای هر کندو مبلغ مشخصی را به آن ها می پردازند . بنابراین زنبورداران علاوه بر استفاده از شهد مراتع و جنگل ها ، از شهد باغ ها و مزارع نیز استفاده می کنند و سهم قابل توجهی از درآمد آن ها از کرایه تامین می شود که از باغ داران و کشاورزان دریافت می کنند. به دلایل مذکور در کشورهای سرسبز و با بینش صحیحی که کشاورزان و باغ داران از خاصیت گرده افشانی زنبورعسل دارند ، تولید عسل شهد خالص کاری ساده و بسیار پر درآمد است.

فروش عسل خوب سبلان

در کشور ما که به جز برخی نواحی شمالی و غربی ، بقیه مناطق از سرسبزی کافی برخوردار نیست ، اولا به طور کلی طبیعت مناسبی برای تولید عسل نداریم و ثانیا بیشتر کشاورزان و باغ داران با این تصور که زنبورعسل گل های محصولاتشان را می خورد و به آن ها خسارت می زند ، به زنبورداران اجازه استقرار زنبورستان خود را در باغ یا مزرعه شان نمی دهند.

لذا با توجه به شرایط اقلیمی غیر سرسبز بیش تر نقاط کشور و ناآگاهی کشاورزان و باغ داران ، در بیشتر موارد حتی در فصول گل دهی گیاهان ، شهد کافی در طبیعت یافت نمی شود و زنبورداران مجبور می شوند که برای تولید مقداری عسل قابل فروش که تامین مخارج و درآمد آن ها را بکند ، علاوه بر استفاده از شهد موجود ،مقداری هم شربت در اختیار زنبورها قرار دهند.

البته این گفته به این معنا نیست که در هیچ نقطه از کشور ما در فصول مناسب شهد کافی یافت نمی شود و عسل شهد خالص در کشور ما قابل تهیه نیست ، بلکه منظور این است که در نقاطی که شهد کافی در طبیعت یافت نمی شود ، متاسفانه زنبورداران مجبور می شوند که به جای شهد رایگان طبیعت ، از مقداری شربت به عنوان مکمل شهد هم استفاده کنند و طبق آزمایش های صورت گرفته، شهد گل ها شربت شیرین و رقیقی است که حاوی مقدار زیادی آب و مقدار اندکی از سایر مواد غذایی است که بیش از 99 درصد این مواد را شربت تغذیه ای نیز می تواند داشته باشد و بی شک به نفع هیچ زنبورداری نیست که شهد رایگان را رها کند و مصرف پر هزینه و پر زحمت شربت را ترجیح دهد.

 

فروش عسل خوب سبلان

اما از نظر مردم که مشتاق مصرف عسل طبیعی هستند و چنین می پندارند که عسل طبیعی فقط به عسلی گفته می شود که زنبورعسل به طور کامل آن را از شهد گل ها تولید کرده باشد ، جا دارد که این پندار تعدیل شود و پذیرفته شود که عسل شهد خالص تا حد بسیار زیادی از لحاظ خواص غذایی و درمانی مشابه عسل های تولید شده از شهد به علاوه شربت است . چه بسا که می توان از شهد به علاوه شربت های تقویت شده عسل های مرغوب تری از عسل های شهد خالص تولید کرد.