آیا می دانید که گرده گل چگونه جمع آوری شده و چه روش های مصرفی داشته است؟ گرده گل خالص را از کدام مراکز فروشگاهی و مراکز پخش معتبر در کشور می توان تهیه نمود؟
آیا می دانید که علاوه بر عسل طبیعی که یکی از مشهورترین محصولات و فرآورده های تولید شده توسط زنبورهای عسل بوده، گرده گل نیز یکی دیگر از مهم ترین و پرخاصیت ترین فرآورده های تولید شده هم برای زنبورهای داخل کندو و هم برای انسان ها بوده است؟
گرده گل که با نام اسپرم گیاهی نیز شهرت داشته، توسط زنبورهای عسل و ذخیره سازی آنها بر روی کیسه های ذخیره موجود در پاهای عقبشان جمع آوری گردیده و به داخل کندو آورده شده است و به نوعی نقشی فزاینده در تغذیه و ادامه حیات زنبورهای نوزاد و زنبور ملکه داخل کندو داشته است.
گرده گل سرشار از انواع ترکیباتی چون مواد آلی و معدنی مانند آهن، کلسیم، روی، پتاسیم و منگنز، انواع ویتامین ها و پروتئین ها و از مهم مهم تر انواع اسیدهای آمینه چرب ضروری بوده است که می تواند علاوه بر کندوهای عسل، موارد مصرفی دارویی و تغذیه ای را نیز برای انسان ها داشته باشد و امروزه آن را با نام غذای کامل نیز می شناسند.

گرده گل خالص

جمع آوری گرده گل و عرضه آن

امروزه زنبورداران با استفاده از تله گرده گیرهای در مسیرهای ورودی زنبورها به داخل کندو عسل، سعی در جمع آوری گرده های گل داشته اند که این بلافاصله پس از جمع آوری در مجاورت هوا خشک گردیده و به صورت گرده گل خالص و یا گرده گل مخلوط با عسل طبیعی یا ژل رویال در بازارهای فروش موجود بوده است.
گفتنی است که بهترین شیوه تهیه و مصرف گرده گل، همراه با عسل طبیعی بوده که می تواند خواص منحصربفردی را دارا باشد و بسته به نوع افراد و بیماری، مصرف آن به صورت دو نوبت سه الی چهار ماهه در سال توصیه گردیده است.
شایان ذکر است که مصرف گرده گل که مرغوبترین نوع آن در فصل بهار جمع آوری گردیده، می تواند اثرات درمانی شگفت انگیزی را دارا باشد و از مهم ترین آنها می توان به موارد ذیل اشاره داشت:
مصرف گرده گل می تواند در درمان سرطان پروستات، درمان کم خونی و به خصوص در بهبود دیابت موثر باشد.
در حال حاضر با شناخت مراکز معتبر فروشگاهی در زمینه فروش محصولات زنبورعسل، می توانید خالص ترین و مرغوب ترین گرده گل زنبورعسل را با قیمتی مناسب تهیه نمایید.