آیا می دانید که امروزه دیابتی ها هم می توانند عسل طبیعی مصرف کنند؟ خوشبختانه در حال حاضر انواع عسل طبیعی مخصوص دیابتی ها، از مراکز معتبر صادرات روز عسل ایرانی، آماده عرضه به مشتریان است.
شاید شما هم از جمله افراد دیابتی بوده اید که به سبب خواصی که از عسل طبیعی شنیده اید، علاقه مند به مصرف این ماده ارزشمند می باشید، اما ترس از اینکه مواد قندی موجود در عسل سبب بالا رفتن قند خون شما گردد و عوارضی را برای شما داشته باشد، شما را از مصرف عسل منع کرده است.
در واقع حتی بسیاری از پرشکان هم به سبب آنکه نمی توان در بازار عسلی کاملا طبیعی و خالص را پیدا کرد، همواره به بیماران دیابتی خود مصرف عسل را توصیه نکرده اند. اما آیا می دانید که امروزه توسط مراکز معتبر تولید عسل ایرانی در کشور، این نگرانی برطرف شده و انواع عسل های دیابتی با ساکاروز پایین تر از حتی یک درصد نیز تولید گردیده است؟

عسل دیابتی چیست؟

عسل طبیعی ماده ای ارزشمند در جهان امروزی بوده که تمامی انسان ها آن را به سبب طعم خوشمزه و خواص فوق العاده ایی که داشته، نسبت به دیگر محصولات گیاهی، مورد پسندتر می دانند و این ماده غذایی را تبدیل به محبوب ترین و پرفروش ترین ماده غذایی در دنیا نموده اند.
خب یکی از ترکیبات مهم موجود در عسل طبیعِف وجود بیش از 85 درصد انواع مواد قندی ساده مونوساکاریدی چون، گلوکز، فرکتوز و ساکاروز می باشد که در این میان، وجود درصد بالایی از گلوکز در ترکیبات یک عسل، نشان از مرغوبیت عسل داشته، اما درباره ساکاروز، عکس این قضیه صادق است.
بله امروزه تمامی تولیدکنندگان معتبر عسل، با مجهز بودن به آزمایشگاه های تخصصی مواد غذایی و تست عسل، سعی در تولید عسلی با پایین ترین درصد ساکاروز داشته اند و این امکان را با دارا بودن دستگاه های مخصوص اندازه گیری ساکاروز موجود در عسل، صورت داده اند.
به طور کلی یک عسل مرغوب و خالص که مستقیما از کندو عسل برداشت شده، باید کمتر از 5 درصد ساکاروز داشته باشد. اما آیا می دانید که امروزه برای افراد دیابتی، عسل با ساکاروز کمتر از یک درصد تولید شده است؟

عسل دیابتی

گفتنی است که امروزه انواع عسل های تقلبی موجود در بازار که گاها با تغذیه آب و شکر همراه بوده، درصد ساکاروز بالایی داشته و همین امر سبب نگرانی افراد دیابتی شده است. اما خب تولیدکنندگان معتبر عسل ایرانی، این نگرانی را برطرف کرده و با تولید انواع عسل ساکاروز پایین؛ طعم دلنشین مصرف عسل طبیعی را به دیابتی ها بازگردانده اند و آنها می توانند با خیال آسوده، عسل طبیعی را مصرف کنند.
در کشور ما که شرایط آب و هوایی و وجود انواع پوشش گیاهی غنی از انواع گیاهان دارویی مفید، سبب شده تا عسل ایرانی حتی در بازارهای خارجی مانند عراق، امارات، ترکیه و روسیه نیز از مشهوریت خاصی برخوردار باشد، استان هایی چون لرستان، اردبیل، همدان، خوزستان و فارس، از جمله تولیدکنندگان معتبر عسل ایرانی نام داشته اند.
در حال حاضر شرایط ویژه ای برای صادرات انواع عسل دارویی و درمانی به خصوص عسل دیابتی به بازارهای سراسر کشور به وجود آمده و مشتریان می توانند با کارشناسان مجموعه مراکز فروش عسل ایرانی، ارتباط مستقیم تلفنی و یا به صورت ایمیل داشته باشند.
در پایان لازم به ذکر است که اشاره داشت، مصرف عسل خالص و کاملا طبیعی، می تواند خواص منحصربفرد دارویی و درمانی را داشته باشد و به تمامی افرادی که دارای مشکلات قلبی، کلیوی و گوارشی بوده، مصرف روزانه آن توصیه گردیده است.