آیا تا به حال نام ژل رویال را شنیده اید و می دانید این ماده چیست؟ آیا می دانید بسیاری از افراد معتقد هستند که این محصول همان شیر زنبور عسل است؟
ژل رویال محصولی است که تمام زنبورهای عسل کارگری که در کندو به فعالیت مشغول هستند در روزهای سوم تا یازدهم زندگی خود تولید می نمایند تا لاروهای کوچک و ملکه را از این طریق تغذیه کنند.
بدون وجود ژل رویال بقای ملکه و کلنی غیر ممکن خواهد بود. چون بدون ژل رویال اصلا ملکه ای بوجود نخواهد آمد. این محصول برای انسان دارای کاربرد های مختلف درمانی و دارویی بوده و انسان هم از این محصول پرخاصیت استفاده لازم را می برد.
اما برخی از افراد نام شیر زنبورعسل را به این محصول داده اند. دلیل این نامگذاری این است که ژل رویال از دو غده ای که در دو طرف سر زنبورعسل است ترشح شده و دارای رنگ شیری رنگ می باشد و این عامل باعث می شود تا این ذهنیت بوجود آید که ژل رویال همان شیر زنبورعسل است؛ البته از جنبه های خاصی می توان این نامگذاری را درست دانست.
خریداران عزیز که به دنبال تهیه بهترین نوع این محصول هستند و می خواهند تا نوع مرغوب ژل رویال عسل را دریافت نمایند، می توانند با مجموعه عسل ایران در این رابطه تماس برقرار نمایند.