گرده گل از فرآورده های پرخاصیت زنبورعسل هم در کندو عسل و هم برای انسان ها بوده که امروزه خالص ترین نوع جمع آوری شده آن در فصل بهار، در بسته بندی های با قیمت مناسب، قابل خریداری می باشد.
امروزه کمتر افرادی در جامعه وجود داشته اند که پیرامون فرآورده های زنبورعسل، آگاهی آنچنانی داشته باشند و یا اینکه این محصولات کاملا طبیعی را مصرف کرده باشند. حال آیا شما تاکنون نام گرده گل زنبورعسل را شنیده اید و می دانید که اصلا چرا زنبورعسل این ماده را جمع آوری کرده است؟ آیا می دانید که مصرف خالص ترین نوع آن، می تواند خواص مفید دارویی و درمانی برای شما داشته باشد؟

جمع آوری گرده گل

گفتنی است که گرده گل، غنی ترین ماده ی شناخته شده در طبیعت از لحاظ وجود انواع مواد معدنی، ویتامین ها، اسیدهای آمینه و از همه مهم تر، پروتئین بوده است که بر روی پرچم گل های گیاهان دارویی وجود داشته و تنها زنبورعسل توانسته این ماده ارزشمند را جمع آوری کرده باشد.
بله زنبورعسل یا زنبورهای کارگر، با انجام عمل گرده افشانی خود، انواع گرده گل را از روی گل های گیاهان جمع آوری می کنند و این امر در فصل بهار با توجه به تنوع فراوان پوشش گیاهی، از مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده است. این زنبورها به وسیله ی پاهای کیسه ای خود، گرده گل را به صورت ساچمه هایی جمع آوری کرده و به داخل کندو آورده اند.
اما چرا گرده گل باید وارد کندو عسل گردد؟ در واقع باید گفت که گرده گل، یک منبع تغذیه ای مهم برای لاروهای زنبورعسل بوده که بدون آن، نمی توان رشد و تکامل نوزادان زنبورعسل و ادامه حیات آنها را در کندو، شاهد بود.
شایان ذکر می باشد که با توجه به نقش موثری که گرده گل در کندو داشته، امروزه خواصی از ترکیبات خالص گرده گل بدست آمده تا زنبورداران را مجاب به جمع آوری گرده گل از کندو نماید.
این زنبورداران با بهره گیری از تله هایی که عمدتا از جنس پلاستیکی بوده و آن را در مسیر ورود به کندو نصب نموده اند، اقدام به جمع آوری انواع گرده گل خالص از پاهای کیسه ای زنبورهای کارگر نموده و آن را به صورت پودر روانه بازارهای فروش محصولات زنبورعسل نموده اند.
گرده گل بهار، خالص ترین و مرغوبترین گرده گل جمع آوری شده توسط زنبورداران بوده که ترکیباتی خاص به همراه داشته و به عنوان یک غذای کامل، می تواند خواص مفید دارویی و درمانی را برای انسان ها داشته باشد. حال سوال اینجاست که برای چه کسانی مصرف گرده گل توصیه گردیده است؟

گرده گل خالص

مصرف گرده گل برای انسان ها

همانطور که متوجه شدید، یک گرده گل خالص که مرغوبترین نوع آن در فصل بهار جمع آوری گردیده، ترکیباتی چون انواع مواد معدنی مانند آهن، کلسیم و روری، انواع مواد مغذی و ویتامینی، کربوهیدرات ها، اسیدهای چرب ضروری و بیش از 96 نوع پروتئین را دارا بوده و می تواند اثرات مثبت درمانی را برای مصرف کنندگان آن داشته باشد.
در اینجا هم بحث کیفیت خیلی اهمیت داشته و همواره توصیه شده تا گرده گل از مراکز معتبر خرید، تهیه گردد تا انواع گرده گل های آلوده که عمدتا خارجی و وارداتی بوده اند، نصیب افراد نگردد.
آزمایشات گوناگون نشان داده که مصرف گرده گل، می تواند اثرات مثبتی را در کاهش وزن، درمان نازایی و ناباروری و درمان سرطان و کاهش کم خونی داشته باشد.
همچنین امروزه آشکارترین خاصیت مصرف گرده گل خالص، جهت درمان بیماری های مربوط به پروستات مردان مسن بوده که دلیل اصلی آن کمبود مینرال روی در بدن این افراد بوده و در مقابل، گرده گل سرشار از مینرال روی می باشد.
با توجه به اهمیت مصرف گرده گل خالص و پرهیز نمودن از مصرف گرده گل های آلوده، امروزه شما می توانید انواع گرده گل بهار را با قیمت بسیار مناسبی از مراکز معتبر فروش محصولات زنبورعسل ایرانی، خریداری کنید.