قیمت عمده ژل رویال از نرخ جزیی و خرده فروشی آن متفاوت است. ژل رویال عسل که به نام های ژل سلطنتی، ژل ملکه زنبور عسل در میان مردم شناخته شده است، یک ماده شیری رنگ است که ملکه زنبور ها یا زنبور سلطنتی از آن استفاده می کند، پس یک ماده بسیار قوی و محدود و با قیمت بالا می باشد.
حال سوال این است که بهترین ژل رویال را از کجا تهیه کنیم؟ بیشتر مراکز فروشی که به فروش اختصاصی عسل می پردازند، ژل رویال را نیز در لیست محصولات خود دارند. البته مقدار ژل رویال به دلیل تولید کمتر توسط زنبور های عسل در ظروف کوچک عرضه می شود و بر همین اساس دارای قیمت بیشتری نیز می باشد.
تمام خواص موجود در عسل به نسبت بیشتر در ژل نیز وجود دارد. غلظت موجود در ژل رویال بیشتر است و مصرف آن به ویژه در مقایسه با عسل باید به مقدار کمتر باشد. 
طریقه مصرف ژل رویال با عسل به این صورت می باشد که روزانه ۱ تا ۳ گرم ژل رویال را به مقدار مساوی یا دو برابر عسل طبیعی ترکیب نموده و استفاده کنید، شرکت عسل رویال جهت استفاده ژل رویال به خریداران نکات زیر را راهنمائی می کند:

۱. به دلیل اینکه عسل خاصیت اسیدی دارد تحت هیچ شرایطی جهت ماندگاری و یا مصرف به صورت طولانی ژل رویال را با عسل مخلوط نکنید و از خرید ژل رویال مخلوط با عسل خودداری نمائید.

۲. از خرید و مصرف کپسول ژل رویال خودداری فرمائید و حتما ژل رویال را به صورت خام تهیه و مصرف نمائید.

خرید و فروش عمده ژل رویال

لیست قیمت فروش عمده ژل رویال در کشور

لیست قیمت فروش عمده ژل رویال در کشورژل رویال یکی از مواد مغذی سرشار از ویتامین است و فواید فراوانی در درمان نازائی و جلوگیری از بروز بیماری سرطان دارد. فروش این محصول معمولا به صورت گرمی است. این امر به دلیل کمی تولید آن می باشد. قیمت هر گرم ژل رویال اصل با توجه به مقدار خرید آن متفاوت می باشد که در بسته های ۱۰، ۲۰ و ۳۰ گرمی به فروش می رسد. بنابراین وزن آن یکی از عوامل تفاوت در قیمت می باشد. 
مثلا قیمت هر کیلو ژله رویال از قیمت فروش گرمی آن که در بسته بندی های کوچک است متفاوت می باشد. همچنین نحوه و مقدار خرید نیز عاملی دیگر است که نقش بسیار مهمی در نرخ آن دارد. مثلا قیمت عمده فروشی آن از فروش به صورت های دیگر ارزان تر می باشد.

مزیت های عمده فروشی ژل رویال در ایران

مزیت های عمده فروشی ژل رویال در ایرانفروش عمده و حرفه ای ژل رویال در بازار به دلایل زیادی رواج دارد. یکی از دلایل آن، خواص دارویی این محصول محسوب می شود. مهمترین مزیت های عمده فروشی عبارت است از:

  • خرید با قیمت ارازن تر
  • خرید در هر حجم و مقدار مورد نظر 
  • خرید و ارسال رایگان از محل ارسال تا مکان دریافت در خرید های کلی
  • کاهش هزینه های تولید و قیمت نهایی 
  • دریافت تخفیف های قابل توجه از سوی فروشنده عمده

با شناسایی مراکز عمده فروشی این کالا در بازار ایران فروشگاه هایی که به مقدار زیاد در این مورد فعالیت دارند، می توانند از طرق و روش های مختلف به تجارت در این زمینه بپردازند.

تفاوت های انواع ژل رویال

تفاوت های انواع ژل رویالطعم ژل رویال معمولا خشک، گس، کمی تلخ بوده و اثر آن در دهان می ماند که ممکن است شامل کمی دوز زهر زنبور عسل باشد و حالت بی حسی به دهان و زبان بدهد، ژل رویال خشک شده برای نگهداری طولانی مدت مناسب تر است و بیشتر خواص خود را در دمای اتاق حفظ می کند، وقتی از آن قرص و کپسول می سازند معمولا برای پر کردن کپسول مواد دیگری نیز اضافه می کنند پس حتما توضیحات روی بسته کپسول ملاحظه گردد.
اگر از ژل رویال خشک نشده استفاده می کنید، حتما فریز شده آن را تهیه کنید، زیرا انجماد، کیفیت آن را بهتر حفظ نموده و زمان ماندگاری آن را افزایش می دهد.
تفاوت دیگر موجود در این ماده، در نوع بسته بندی و وزن آن می باشد. از آن جا که شرکت های زیادی در این مورد فعالیت دارند، برند های متنوع با اشکال و وزن های مختلف و با طراحی های گوناگون عرضه می دارند. 

ژل رویال چیست؟

ژل رویال چیست؟ژل رویال یا شاه انگبین یک ماده غلیظ و شیری رنگ با ترکیبی مشابه ترکیبات گرده گل است که به وسیله زنبورهای کارگر برای تغذیه تخم ها و زنبور ملکه ساخته می شود.
طرز تهیه ژل رویال این گونه است که ماده مغزی توسط زنبور کارگر تهیه می شود و میزان قابل توجهی پروتئین دارد که برای رشد و تکثیر سلول ها مهم است، عسل منبع آن کندوی زنبورهاست، اما زنبورها این ماده را برای دلایلی کاملا متفاوت تولید می کنند، با توجه به اینکه عسل منبع انرژی زنبورهای کارگر است، ژل رویال به عنوان غذای اصلی مختص ملکه استفاده می شود، به همین دلیل ژل رویال، ژل سلطنتی نام گرفته است.
میزان تولید ژل رویال از هر کندو به این صورت است که از هر ۴۰ کندو ۲۰ کیلو ژل رویال به دست می آید، آموزش برداشت ژل رویال به دو روش طبیعی و مصنوعی می باشد که فرآیند تولید و برداشت ژل رویال از ابتدای فروردین ماه همزمان با پرورش ملکه جهت تکثیر کلنی های زنبور عسل شروع شده و غالبا تا اواخر مرداد ماه ادامه می یابد. 

خریداران ژل رویال در کشور

خریداران ژل رویال در کشورژل رویال ماده ای مغزی است که توسط زنبور کارگر تولید می شود و غذای اصلی ملکه در کندو است، از آن جا که این ماده از خواص منحصر به فرد و ویژه ای برخوردار است، اغلب افرادی که دنبال یک غذای کامل یا یک داروی مقوی برای سلامتی خود هستند، ژل رویال عسل را در برنامه غذایی خود قرار می دهند.
همین امر سبب شده تقاضا برای خرید ژل رویال عسل روز به روز افزایش یابد که باعث شده زنبورداران اقدام به تولید انبوه این ماده مغذی کنند.
خریدار ژل رویال می توانند تولید کنندگان دارویی باشند، هم چنین ژل رویال، مصرف خوراکی برای انسان دارد و به دلیل خواصی که دارد خریدار ژل رویال عمده و جزئی می تواند آن را تهیه نماید‌‌، خرید ژل رویال باید با توجه به نکاتی چند انجام شود. مثلا ژل رویال ایرانی الاصل خاصیت حل شوندگی در آب را دارد. اگر ژل رویال فاسد شده باشد، می تواند به دلیل محیط و شرایط نامناسب نگهداری باشد و رنگ آن که باید سفید یا زرد روشن باشد به قهوه ای بر می گردد

بازار بزرگ فروش ژل رویال در تهران

بازار بزرگ فروش ژل رویال در تهرانفروش ژل رویال به خاطر خواص فراوانی که دارد در بازار تهران به عنوان یکی از دارندگان بزرگ ترین بازار ها در کشور انجام می گیرد. خریداران می توانند با مراجعه حضوری به بازار یا از طریق فروشگاه های اینترنتی محصول خود را خریداری نمایند.
مراکز فروش ژل رویال در تهران در بسیاری از فروشگاه های عرضه کننده عسل و زیر مجموعه های عسل می باشد، این فروشگاه ها در تهران، ژل رویال عسل را به صورت پودر ژل رویال و کپسول ژل رویال به فروشندگان عرضه می کنند، این واحد های فروش هم به صورت فروشگاه های دائمی در سطح شهر و هم به صورت اینترنتی و فروشگاه مجازی فعالیت می کنند. 
در بازار های عرضه کننده، همچنین راه های تشخیص ژل رویال اصل نیز به خریداران بیان می شود. مثلا ژل رویا به دلیل اسیدی بودن کاغذ تورنسل را قرمز می کند. دیگر این که طعم ژل رویال اصل تند، ترش و اندکی هم تلخی است.

بازرگانی فروش ژل رویال

بازرگانی فروش ژل رویال فروش عمده و حرفه ای ژل رویال در بازار به دلایل زیادی رواج داشته که یکی از آن علت ها خواص این محصول محسوب می باشد. ایجاد یک شبکه موفق می تواند در بسیاری از مواقع به فروشنده و یا عرضه کننده محصول کمک نماید. 
شرکت های بازرگانی واحد های تجاری فعالی هستند که بیشتر در سطح وسیع به تجارت و خرید و فروش اجناس مختلف از قبیل ژل رویال می پردازند. سه سطح مختلف فعالیت برای این تجار وجود دارد. تجارت داخلی، تجارت خارجی و تجارت بین المللی. بنابراین گروه های مختلف و تجاری که در این امر مشغول به فعالیت می باشند در سطوح مختلفی تامین کننده ژل رویال می باشند. مثلا برخی از آنها با سرمایه مالی زیادی به تجارت در بازار های بین المللی در زمینه این کالا می پردازند.

تهیه ژل رویال در بسته بندی های متنوع

تهیه ژل رویال در بسته بندی های متنوعمراکز و فروشگاه های بسیاری در سر تا سر ایران به صورت های مختلف ژل رویال را به فروش می رسانند، که یکی از این مراکز مرکز عسل ایران است که ژل رویال را در بسته بندی های متنوع زیر در اختیار مشتریان قرار می دهد.

  • قرص
  • کپسول
  • ژل رویال گرمی

اشکال مختلف فروش ژل رویال سبب شده است تا افراد مختلف بنا به میزان نیاز خود و مصرف روزانه قادر به خرید آن باشند. ژل رویال به صورت کیلویی نیز قابل تهیه است. قیمت هر کیلو ژل رویال که به صورت کلی خریداری می شود، از نرخ بسته بندی شده آن که حاوی مقادیر کمتری است، ارزان تر می باشد. برای خرید بهتر است قیمت ژله رویال در ایران و قیمت ژل رویال در مشهد یا سایر مراکز استان ها دریافت شود.

فروش ژل رویال در حجم های مختلف

فروش ژل رویال در حجم های مختلفژل رویال در بازارهای جهانی به شکل مخلوط با آب، عسل و گرده و سایر مکمل های غذایی عرضه می شود. این اجناس به شکل کپسول و یا آمپول های خوراکی در بازارهای اروپائی و آمریکائی متداول است ولی در ایران فقط به شکل مخلوط با عسل و یا خالص عرضه می شود.
ژل رویال در ایران بیشتر در حجم های مختلف ۱۰ ، ۲۰، ۳۰ گرمی به فروش می رسد و چون غذای اصلی ملکه می باشد بسیار ارزشمند است و برای درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد.
فروشگاه ها و مراکز مختلف با توجه به میزان فروش و حجم مبادله این کالا به خرید و فروش آن می پردازند. مثلا تولید کنندگان ژل رویال و زنبور دارانی که در این حوزه مشغول به فعالیت می باشند، فروش عمده را به شرکت هایی که در کار بسته بندی هستند انجام می دهند.

خواص ژل رویال

خواص ژل رویال ژل رویال یکی از مواد مهم با ارزش دارویی و غذایی فراوان است. این ماده غذای اصلی ملکه زنبور عسل می باشد و این امر نشان دهنده ارزش تغذیه ای آن می باشد. از جمله برخی خواص ژل رویال به شرح زیر می باشد:

  • تقویت سیستم ایمنی و خنثی کردن واکنش های حساسیتی، موثر در آثار بیماری آلزایمر
  • تسکین عوارض و مشکلات یائسگی و درمان پوکی استخوان
  • خواص ژل رویال برای پوست و ضد پیری و درمان زخم ها و بهبود دهنده دیابت
  • ژل رویال برای ناباروری مردان و زنان
  • خواص شاه انگبین و بارداری
  • کاهش اثرات جانبی شیمی درمانی (ضد سرطان) و میکروب کشی
  • بهبود سلامت روان و ژل رویال برای کودکان
  • کاهش کلسترول خون و فشار خون

نکته مهم در مورد این ماده مصرف مناسب و متناسب آن با جنسیت افراد می باشد تا اثر گذاری کاملی برای درمان بیماری های فوق داشته باشد. کارشناسان طب سنتی از کسانی هستند که می توانند راهنمائی های لازم را در مورد میزان مصرف و نحوه ترکیب آن با عسل را برای هر دو گروه زن و مرد بیان دارند.

فروش فله ای ژل رویال در کشور

فروش فله ای ژل رویال در کشورژل رویال معمولا با بسته های ۱۰، ۲۰ و ۳۰ گرمی در بازار به فروش می رسد و به دلیل ارزش و قیمت بالا به این شکل به فروش می رسد. فروش فله ای در یک صورت امکان پذیر است و معمولا توسط زنبور داران و تولید کنندگان به کارخانجاتی که کار بسته بندی آن را انجام می دهند انجام می گیرد. 
در این شرکت ها نام و برند خاص بر روی قوطی های حاوی این ماده ثبت می شود و در بازار های داخلی و خارجی به فروش می رسد. برای ارسال به بازار کشور های دیگر بسته بندی مناسب از اهمیت خاصی برخوردار است. از آن جا که ژل رویال در فضای محیط کیفیت خود را از دست می دهد و فاسد می شود، بنابراین در شرایط مناسبی باید زمینه ارسال آن فراهم شود.
میزان مصرف ژل رویال خام و تازه برای مردان و زنان متفاوت است؛ برای زنان مقدار مصرف روزانه یک دوم قاشق چای خوری می باشد و بهترین نتایج پس از ۳ تا ۶ ماه مصرف روزانه ظاهر خواهند شد این درمان را می توان تا ۱۲ ماه ادامه داد. برای مردان مقدار مصرف یک چهارم قاشق چای خوری می باشد و بهترین نتایج پس از ۱ تا ۳ ماه مشاهده خواهد شد.

حراجی ژل رویال

حراجی ژل رویالدر بازار ایران سه نوع ژل رویال ایرانی، چینی و تایلندی موجود می باشد، در این میان ژل رویال چینی به دلیل نوع آزمایشگاهی بودن آن ارزان تر و دارای کیفیت کمتری از دیگر انواع آن می باشد و احتمال حراجی ژل رویال چینی می باشد. ژل رویال ایرانی از کیفیت و مرغوبیت بالاتری نسبت به بقیه برخوردار است.
در واقع زنبور داران ایرانی ژل رویال را به صورت مایع از کندوی عسل خارج می کنند و به سبب این که ماده ای حساس بوده با کشیدن آب موجود در آن، به شکل پودر و در بسته بندی های گرمی، روانه بازارهای فروش می شود، عرضه ژل رویال با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت، در فروشگاه های کوچک و بزرگ واقع شده در شهر های مختلف ایران صورت می گیرد.
فروشگاه های اینترنتی نیز در فواصل زمانی مشخص به حراج این محصول می پردازند. حراج و فروش ویژه بر روی با نشان مخصوصی در معرض دید بازدید کنندگان سایت قرار داده می شود. ضمن این که قیمت این ماده خوراکی نیز از جمله قیمت ژل رویال ایت الله تبریزیان و قیمت ژل رویال روازاده، روش های تهیه ژل رویال داروکده و قیمت ژل رویال در سال  ۹۷ یا سال کنونی به اطلاع متقاضیان آن می رسد.