آیا می دانید که زنبورعسل و کندوهای عسل، به چه بیماری ها و کنه هایی دچار می گردند؟ چگونه می توان انواع داروهای مفید برای درمان کنه زنبورعسل را با قیمت خوبی خریداری کرد؟
صنعت زنبورداری و پرورش زنبورعسل از آن جهت که منجر به تولید انواع فرآورده های ناب از زنبورعسل می گردد و به طور مستقیم یا غیرمستقیم در سلامت انسان ها نقش داشته، باید در بهترین و قوی ترین شکل ممکن صورت بگیرد، چرا که چیزی جز سلامت انسان ها، مهم نیست.
زنبورهای موجود در کندو عسل، همواره در معرض قرار گرفتن مبتلا شدن به انواع بیماری ها، کنه ها و انگل ها بوده اند که اگر به موقع شناسایی و دررمان نگردند، می توانند منجر به نابودی کندو عسل و تولید فرآورده هایی بی کیفیت و نامرغوب گردد.
امروزه از انواع داروهایی مفید برای درمان بیماری ها و کشتن کنه های موجود در کندو عسل بهره برده اند. یکی از کنه های مشهوری که زنبورهای عسل با آن مواجه شده اند، کنه وارآ بوده که  انواع داروهای مفیدی جهت کشتن این کنه وجود داشته است.

خرید زنبورعسل

داروهای درمان کنه واروآ زنبورعسل

بله همانطور که متوجه شدید، یکی از کنه هایی که ممکن است کندوهای عسل را به نابودی ببرد و سلامت فرآورده های زنبورعسل به خصوص عسل طبیعی را به خطر بیاندازد، کنه ی معروف وارآ بوده که داروهایی در شراط دمایی گوناگونی برای کشتن این کنه وجود داشته است که در اینجا به برخی از آنها اشاره می گردد:
اسید اگزالیک: مطمئن ترین و بهترین روش جهت درمان کنه واروآ می باشد که در درمای بین 0 تا 10 درجه سانتی گراد مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو باید 3 مرتبه و در فاصله 7 روز دوره مصرف داشته است.
اسید فرمیک: دمای مناسب برای این دارو، 15 تا 25 درجه سانتی گراد بوده که دوره مصرف آن 4 مرتبه و فاصله هر 4 روز می باشد.
هایو کلین: دمای مناسب استفاده از آن، 1 تا 25 درجه سانتی گراد بوده که 3 مرتبه و آن هم با فاصله 7 روز، دوره مصرف آن بوده است.
از دیگر انواع داروهای درمان کنه واروآ در زنبورعسل، می توان به آپی لایف وار، آپیستان، پریزن و آپیتول را می توان نام برد که هر یک دوره مصرف متفاوت و دمای مناسبی را جهت استفاده داشته اند.
نکته مهمی که پیرامون خریداری انواع داروهای درمان کنه واروآ زنبورعسل وجود داشته، این است که از خرید داروهای غیراستاندارد و بدون تاریخ انقضا و مشکوک خودداری کنید، چرا که امکان دارد که تلفات کندو نیز افزایش یابد.
نکته مهم دیگری که در حوزه استفاده از انواع داروهای کنه زنبورعسل وجود داشته و باید توسط زنبورداران رعایت گردد، این امر بوده که به هیچ وجه از هر یک از این داروها در زمان جریان شهد و برداشت عسل، استفاده نکنید.
همواره توصیه شده تا انواع داروهای مفید و مجاز جهت درمان کنه واروآ زنبورعسل را، تنها از مراکز معتبر فروش در سراسر کشور خریداری کنید.
برای کسب آگاهی بیشتر پیرامون انواع داروهای درمان کنه زنبورعسل و قیمت خرید آنها، می توانید با کارشناسان و مشاورین در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.