شما هموطنان عزیز می توانید جهت تهیه و خرید ارزان عسل ارگانیک از شرایط فروش ویژه و عمده فراورده های زنبورعسل در مرکز عسل ایران بهره بگیرید.
همچنین همکاران ما در این مرکز آماده ارائه مشاوره در زمینه تشخیص عسل طبیعی و آنزیم های موجود در آن به شما مشتریان عزیز می باشند.
آنزیم ها توسط زنبور عسل به شهد اضافه مى شوند و مهم ترین آنها آنزیم دیاستاز می باشد. این ماده حیاتى نسبت به حرارت بسیار حساس است به طورى که اگر عسل از 45 درجه سانتى گراد بیشتر حرارت ببیند کیفیت آن از لحاظ خواص، طعم، عطر و …کاهش مى یابد تا جایى که اگر حرارت به 80 درجه سانتى گراد برسد نه تنها هیچ خواصى باقى نمى ماند بلکه ماده اى (به نام هیدروکسى متیل فورفورال) تولید مى شود که براى سلامتى بسیار خطرناک است و در آزمایشگاه نیز به راحتى قابل اندازه گیرى است، و همچنین این ماده باعث از بین رفتن آنزیم دیگرى به نام اینهیبین (که خاصیت باکترى کُشى دارد) مى شود.
این گونه عسل ها بعد از حرارت زیاد از رنگ طبیعى شان تیره تر مى شوند و طعم سوختگى و طعمى شبیه شکلات مى دهند و در هیچ شرایطى رُس (شکرک) نمى کنند، که متأسفانه در بازارهاى ما فراوان دیده مى شوند.