آیا می دانید که دودی، یکی از لوازم زنبورداری، چه کاربردی را در این حرفه داشته است؟ چگونه می توان این محصول را با قیمت ارزانتری خریداری نمود؟
کار و حرفه ی زنبورداری، به قدری اهمیت داشته که در کشور غنی ایران از لحاظ وجود انواع پرشهدترین گیاهان دارویی در مراتع و کوهستان های مستعد کشور، تعداد افرادی که مشغول به این حرفه گردیده اند، رو به افزایش بوده و توانسته اند در ارتقای سطح سلامت افراد جامعه با تولید انواع فرآورده های نابی چون عسل طبیعی، تلاش جدی نموده باشند.
شاید یکی از دغدغه هایی که افراد تازه وارد پیرامون این حرفه داشته اند، تهیه لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای این امر بوده که با کیفیت و قیمت مناسبی هم همراه باشد.
یکی از انواع وسایل و لوازم مهمی که امروزه در زنبورداری مورد استفاده قرار گرفته، وسیله ای به نام دودی بوده است. آیا می دانید که کاربرد این وسیله ی مهم چه بوده است؟

دودی زنبورداری

دودی از لوازم زنبورداری

با توجه به اینکه زنبورها، از نیش برخوردار هستند و هیچ یک از زنبورداران از نیش زنبورها در امان نبوده اند، امروزه با استفاده از وسیله ای به نام دودی، توانسته اند از تجمع زنبورها هنگام بازید و یا انتقال کندوها، جلوگیری نمایند و نیش کمتری را بخورند.
لازم به ذکر است که زنبورها از بوی دود و گاز متنفر بوده و حتی منطقه پرورش زنبورها را نیز ترک می کنند. گفتنی است که از انواع گیاهان و پارچه های کتان و پنبه ای به عنوان مواد سوختنی در دودی ها بهره برده اند.
برای آگاهی از شرایط خرید این وسیله ی ضروری در امر زنبورداری، که به صورت مستقیم و با قیمت ارزانتر به فروش میرسد، می توانید با نمایندگی های فروش انواع لوازم زنبورداری در سراسر کشور، در ارتباط باشید.