برای تهیه بهترین نوع گرده گل عسل از کجا باید اقدام نمود که نوع درجه یک آن را به دست آورد؟ قیمت و نرخ خرید و فروش این محصول را می توان از چه مکانی استعلام نمود؟
به طور حتم دادن نام خاویار گیاهی به این ماده رنگارنگ پر فایده و اعجاب آور کاری درست و بجا می باشد، چرا که می توان برای درمان بسیاری از بیماری ها و فقدان انواع مواد حیاتی و ضروری به طور کامل از آن بهره جست.
در حقیقت راز مرغوبیت و کیفیت بالای گرده گل در تنوع رنگ آن می باشد، که هر چه طیف رنگ های زیبا و چشم نواز آن بیشتر باشد، می تواند نشانگر این باشد که دامنه بیشتری از گرده های گیاهان متفاوت در آن موجود است. گرده گل به روش های زیادی می تواند برای افراد مختلف مورد استفاده قرار گیرد که شامل جویدن مستقیم، ترکیب در عسل، ترکیب با آب و سایر نوشیدنی ها و ریختن در کپسول می باشد. البته این موضوع را حتما باید مورد توجه قرار داد که از آنجایی که مصرف آن ممکن است برای بعضی افراد ایجاد حساسیت و آلرژی نماید، بهترین روش استفاده از دوز پایین است که به مرور در صورت عدم حساسیت آن را به سه قاشق سوپ خوری در روز می توان رساند.
مبارزه با مشکلات گوارش، روده و یبوست، التیام و کاهش درد ها، التهاب و آماس ناحیه پروستات، رفع خشکی و افزایش لطافت پوست بدن و صورت، جبران ویتامین و املاح ضروری بدن، رفع کم خونی های مزمن و افزایش رشد کودکان و افزایش ضریب یادگیری در آن ها تنها بخش کوچکی از خواص بی نهایت این ماده غذایی ارگانیک می باشد.