خیلی اوقات راجع به اثرات مفید ژل رویال شنیده ایم. اما ترکیبات عمده ی ژل رویال چه چیزهایی هستند؟ چرا زنبور عسل چنین ماده ای را تولید می کند؟ استفاده آن چیست؟
زنبور علاوه بر عسل ماده ی ارزشمند دیگری را نیز تولید می کند که به آن ژل رویال می گویند. شاید این محصول را با نام های ژله سلطنتی، حریره رویال و شیر زنبور عسل هم شنیده باشید.
ژل رویال ماده ای است سفید رنگ و غذای سه روز لاروی زنبور عسل و غذای همیشگی ملکه می باشد. تفاوت بسیار زیاد در سن ملکه و سایر زنبورها به دلیل تغذیه ی ملکه از ژل رویال است.
این ماده از غدد شیری ترشح می شود و همچنین بیشترین تولید آن در کشو چین صورت می گیرد.
ژل رویال از کربوهیدرات، پروتئین؛ لیپید و مینرال تشکیل شده است، همچنین شامل درصد بالایی از رطوبت می باشد.
خواص ژل رویال عبارت اند از: خواص ضد میکروبی، برای افزایش بازده های فیزیکی و هوشی افراد استفاده می شود، در افزایش قوای جنسی تاثیر گذار است، از پیری زودرس جلوگیری می کند، کمک به تنظیم چربی خون و هورمون ها، درمان رماتیسک و بیماری های مفصلی، کمک به درمان ناباروری و ازبین بردن افسردگی از جمله این موارد است.
ژل رویال خاصیتی اسیدی دارد و PH آن بین 3.5 الی 4.5 است. ژل رویال سرشار از املاح معدنی می باشد و ویتامین گروه E و B را دارا است. همچنین محققین ثابت کرده اند که ژل رویال دارای ماده ی کلاژن نیز می باشد که این ماده می تواند در درمان بیماری های پوستی بسیار موثر واقع شود.
ماده ی مهم دیگری که در ژل رویال وجود دارد HAD10 است که به آن خاصیت ضد سرطانی بخشیده است. این ژل باعث می شود که سلول های سرطانی در سرطان پستان رشد خود را متوقف کنند، همچنین سیستم ایمنی بدن را وادار به تولید موادی می کند که خاصیت ضد تومور در بدن ایجاد می کنند.

توسط |2019-09-11T12:06:36+04:3021 بهمن 1395|ژل رویال|0 کامنت

درباره مولف :

گذاشتن کامنت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.