بهترین فرآورده های طبیعی زنبور عسل چیست؟ آیا می توان به طور همزمان آن ها را با هم تهیه نمود و مورد استفاده قرار داد؟ چه عوارضی ممکن است داشته باشند؟
زنبور عسل یک موجود پرفایده و پر مشغله در روی زمین است که با زندگی اجتماعی که دارد و فرآورده های طبیعی که تولید می کند می تواند تاثیرات زیادی روی بهبود زندگی انسان بگذارد و فرآورده های تولیدی آن به دلیل میزان ویتامین، املاح، انواع مختلف اسید آمینه و اسید های چرب مورد نیاز و ضروری برای بدن، کربوهیدرات ها و غیره، بهترین مواد مغذی و مقوی را برای بدن مهیا می سازد.

فرآورده های طبیعی زنبور عسل

زنبور عسل از کندو و شان ها که خانه او به حساب می آید تا زهر نیشش که وسیله دفاعی او محسوب می شود همه مهم و جزء بهترین داروهای درمانی طبیعی در دنیا محسوب می شوند.

  • عسل، با عنوان مهمترین دستاورد زنبور عسل به عنوان یک ماده شفا بخش در دنیا مطرح است.
  • عسلک، محصولات حشرات دیگر از شیره گیاهان است که توسط زنبور عسل جمع آوری می شود.
  • موم و بره موم، صمغ گیاهی فرآوری شده توسط زنبور عسل است که مانند یک ماده ضدعفونی کننده قوی عمل می کند.
  • گرده گل، که غذای اصلی زنبور عسل است و درمان طبیعی بسیاری از بیماری ها می باشد.
  • ژل رویال، غذای سلطنتی ملکه است که دارای خواص اعجاب انگیری در بیماری های لاعلاج می باشد.
  • زهر نیش زنبور عسل که به عنوان پادزهر بسیاری از بیماری ها به خوبی مورد مصرف قرار می گیرد و از آن با عنوان زنبور درمانی نام می برند.

همه فرآورده های زنبور عسل مفید و مغذی برای بدن انسان هستند که حتی مصرف همه آن ها در کنار هم هیچ ایرادی ندارد و اختلالی در بدن ایجاد نمی کند.
ولی همیشه یاد داشته باشید که قدر تعادل را رعایت نمایید و با توصیه پزشک به مصرف دوز های مورد نظر او به مصرف این مواد شفابخش بپردازید تا عوارضی برای شما در بر نداشته باشد.