چگونه می توان سفارش ساخت انواع کندوهای عسل جدید را ثبت نمود؟ آیا عرضه کنندگان انواع کندو عسل مدرن و جدید را در بازارهای سراسر کشور، می شناسید؟
شاید علاوه بر تجهیزات و لباس کار مخصوص امر زنبورداری، از دیگر لوازم مهمی که در این حرفه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده، کندو عسل می باشد که نقش مهمی را در تولید انواع فرآورده های ناب زنبورعسل به خصوص عسل طبیعی داشته است.
گفتنی است که نبود یک کندو عسل خوب و مناسب، می تواند در عدم ارگانیک و خالص بودن محصولات زنبورعسل خصوصا عسل طبیعی دخیل باشد و همواره وجود یک کندو عسل خوب، می تواند امر زنبورداری را نیز امری آسانتر نماید.
در زمان های گذشته، استفاده از انواع کندوهایی از جنس سفال، گل و یا حلب متدوال بوده که به انواع کندوهای بومی شهرت داشته اند و البته امروزه نیز از این کندوها هم بهره گیری شده است.
بنظر می رسد که با تولید و ساخت انواع کندوهای جدید و مدرن، می توان انتظار رشد چشمگیر تولید انواع فرآورده های زنبورعسل به خصوص عسل طبیعی را داشت. در حال حاضر کندوهای جدید با نام دیگر کندوهای جعبه ای شهرت داشته اند.

انواع کندوهای مدرن و جعبه ای

امروزه از کندوهای مدرن و جدید را به دو دسته تقسیم بندی نموده اند که زنبورداران در تمامی نقاط کشور در حال بهره برداری از این کندوها می باشند:

  1. کندو عسل چوبی.
  2. کندو عسل پلاستیکی.

لازم به ذکر است که کندوهای چوبی که امروزه در چوب درختان جنگلی ساخته شده اند، از درصد بهره برداری بیشتری در کشور ما با توجه به شرایط آب و هوایی، داشته است و از قیمت مناسبی هم برخوردار می باشد.
کندوهای پلاستیکی هم که به تازگی رونق پیدا نموده اند، در برخی از شرایط خاص مورد بهره برداری قرار گرفته اند و به سبب ویژگی هایی چون وزن سبک تر و مقاومت در برابر حرارت و هجوم حشراتی چون موریانه، می توانند دارای مزیت هایی نسبت به کندوهای چوبی باشند.
امروزه طبق سفارش خود زنبورداران، انواع کندوهای جدید و جعبه ای تولید و ساخته شده اند و ارتباط داشتن با عرضه کنندگان معتبر انواع کندو جدید، می تواند مناسب ترین کندو عسل را برای شما زنبورداران به همراه داشته باشد.