آیا می دانید که استان اردبیل یکی از قطب های بزرک تولید عسل در کشور ما بوده که دارای کارخانجاتی معتبر در زمینه بسته بندی و صادرات انواع عسل دارویی و عرضه آن به سراسر کشور می باشد؟
آمارها حاکی از آن است که استان اردبیل به دنبال دارا بودن طبیعتی بکر و استعدادی بی نظیر در مراتع و رشته کوه های سهند و سبلان، امروزه به یکی از پایگاه های مهم در صنعت زنبورداری و تولید و صادرات انواع عسل ناب به بازارهاب کشور تبدیل شده و سالیانه چیزی بیش از 4 هزار تن انواع عسل طبیعی را به تولید انبوه رسانیده است.
از جمله انواع عسل های مرغوب برداشت شده در استان اردبیل، می توان به عسل گون، عسل آویشن و عسل بابونه اشاره داشت که در بالاترین کیفیت و در نازلترین قیمت، آماده صادرات به دیگر بازارهای کشور، از مراکز معتبر کاخانجات تولیدی و صادراتی استان اردبیل، می باشند.
گفتنی است که عسل گون یکی از گونه های مشهور عسل طبیعی با خواص فراوان به خصوص برای بیماران دارای کم خونی بوده و عسل آویشن هم یکی از گونه های مفید عسل درمانی برای بیماران دیابتی می باشد.
برای آگاهی از شرایط صادرات انواع عسل بسته بندی شده استان اردبیل و لیست قیمت آنها، می توانید با مشاورین مراکز معتبر صادرات عسل ایرانی، ارتباط داشته باشید.