آیا می دانید که خواص مصرف ژل رویال عسل چیست؟ چه کاربردهایی از ژل رویال می شناسید؟ قیمت خرید و فروش ژل رویال در بازار چه نرخی داشته است؟
حتما می دانید که علاوه بر عسل طبیعی، امروزه در بازارهای خرید و فروش عسل، فروشگاه هایی تخصصی، به عرضه انواع دیگر محصولات و فرآورده های ناب زنبورعسل اقدام نموده اند. یکی از این فرآورده های پرخاصیت، ژل رویال بوده که علاوه بر نقش فزاینده ی آن در کندو عسل، کاربردها و خواص مفیدی را برای انسان ها نیز داشته است.
بله ژل رویال یا ژل سلطنتی رویال، مایعی ژلاتینی با رنگ سفید مایل به زرد بوده که توسط دو غده مغزی موجود در سر زنبورهای کارگر تولید شده و با توجه به ترکیباتی که داشته، یک منبع تغذیه ای مفید برای لاروها و زنبور ملکه در کندو عسل محسوب گردیده است.
از ترکیبات مهم موجود در ژل رویال، می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  1. آب.
  2. انواع مواد معدنی چون کلسیم، فسفر، پتاسیم و آهن.
  3. انواع ویتامین های ضروری گروه های A ،B و E.
  4. اسیدهای آمینه و چرب ضروری مانند آرژین.
  5. ماده ای ژلاتینی به نام کلاژن.

با توجه به این ترکیبات مهم، به جرئت می توان گفت که زنبورداران می توانند با تولید این ماده و عرضه آن به بازار، شاهد کاربردهایی خاص در صنایعی چون پزشکی را شاهد باشند که باز هم بر ارزشمند بودن صنعت زنبورداری، اضافه نموده است.
حال این سوال حتما برایتان پیش می آید که اولا ژل رویال در بازار چگونه عرضه شده است؟ ثانیا اینکه از ژل رویال چه خواص درمانی در صنعت پزشکی و چه کاربردهایی در صنایع دیگر مشاهده شده است؟

کاربرد ژل رویال

خواص و کاربرد ژل رویال

همانطور که متوجه ترکیبات اصلی و مهم موجود در ژل رویال زنبورعسل شدید، باید بدانید که علاوه بر آنکه این ماده، از جمله غذاهای اصلی مخصوص زنبور ملکه در کندو عسل محسوب شده، می تواند برای انسان ها هم مفید واقع گردد.
امروزه در فروشگاه های محصولات زنبورعسل، ژل رویال به صورت پودر و یا عمدتا به همراه عسل طبیعی به مصرف کنندگان عرضه شده است که همواره پیشنهاد شده تا از مراکز معتبر فروشگاهی، خالص ترین نوع آن تهیه و مصرف گردد.
شایان ذکر است که در پزشکی از ژل رویال در درمان بسیاری از بیماری ها بهره گیری شده که اگر بخواهیم از مشهورترین آنان سخن به میان بیاوریم، باید به درمان مشکلات شایع نازایی و ناباروری در میان زوج های جوان اشاره کنیم که متأسفانه تعداد زیادی از این افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند.
مصرف ژل رویال برای آن دسته از زوجهای جوانی که مشکلات نازایی و ناباروری آنها، منوط به کمبود تعداد اسپرم و تولید تخمک بوده، توصیه شده، چرا که ژل رویال سرشار از انواع اسیدهای چرب ضروری چون آرژین می باشد که خاصیت بالای ضدنازایی را به همراه داشته است.
لازم به ذکر است که علاوه بر صنعت پزشکی و درمان بسیاری از بیماری ها، ژل رویال در صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
در واقع ماده ی ژلاتینی کلاژن موجود در ژل رویال سبب شده تا با دارا بودن خواصی چون ضدچروک، جوان کننده پوست و درمان التهابات پوستی، امروزه شاهد کاربرد این ماده ارزشمند در تولید لوازم آراییشی نیز باشیم.
با توجه به اینکه توصیه شده تا انواع فرآورده های زنبورعسل تنها از مراکز معتبر فروش خریداری گردند، شما می توانید ژل رویال ایرانی را با قیمت مناسبی از نمایندگی های معتبر فروش در کشور، خریداری کنید.