آیا انواع داروهای ضدکنه و ضدبیماری زنبورعسل را می شناسید؟ چگونه می توان مراکز پخش انواع داروهای زنبورعسل را که این محصولات را با قیمت ارزان عرضه می کنند، شناسایی نمود؟
همواره کندوهای عسل به سبب رفت و آمد زیادی که زنبورهای کارگر برای جمع آوری تغذیه و تولید فرآورده هایی چون گرده گل، ژل رویال و یا بره موم داشته اند، در معرض خطر قرار گرفتن به انواع بیماری ها و به خصوص کنه هایی بوده اند که با استفاده از داروهایی این کنه ها و بیماری ها باید از میان بروند.
گفتنی است که گاها دیده شده که عدم از میان بردن کنه ها و آفت ها در میان کلنی های زنبورعسل، تولید فرآورده های زنبورعسل با کیفیتی پایین صورت گرفته و نمی توان محصولی اصل و درجه یک را انتظار داشت.
حال آیا می دانید که کدام داروها برای رفع کدام بیماری ها، کنه ها و انگل ها در زنبورعسل باید مورد استفاده قرار بگیرند؟

معرفی داروهای زنبورعسل

امروزه توسط شرکت هایی معتبر در کشور، انواع داروهای زنبورعسل با قیمتی مناسب به عرضه رسیده اند که در اینجا به برخی از مشخصات و کاربردهای این داروها اشاره شده است:

Hive clean
: این دارو دارای ترکیباتی چون اسیدهای ارگانیک می باشد که به طور طبیعی در عسل وجود داشته و برای مبارزه با انگل واروا مورد استفاده قرار می گیرد.
گفتنی است که زمان استفاده از این دارو در مرداد ماه بوده و در صورتی که به درستی مورد استفاده قرار بگیرد هیچ گونه اثر منفی را بر کندو و زنبورها نخواهد داشت.

Fumagilin
: از گروه داروهای آنتی بیوتیک و پودر محلول در آب بوده که برای درمان بیماری نوزما در زنبورعسل مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو نوعی داروی فصلی بوده و در فصل بهار و پاییز مورد استفاده قرار می گیرد.

داروی زنبورعسل


Amitraz
: این دارو جهت درمان بیماری واروآتوز مورد استفاده قرار می گیرد.
فستوکسین: از این دارو در کندوهای خالی برای مبارزه با لارو پروانه موم خوار استفاده می گردد.
و چند مورد دیگر از انواع داروهای زنبورعسل که به صورت سیستماتیک اقدام به از میان بردن انواع کنه ها و انگل های داخل کندوها و زنبورعسل می نمایند.
شما می توانید برای آگاهی از قیمت این داروها و چگونگی تهیه آنها، با مشاورین در این حوزه ارتباط داشته باشید.