بهترین شرایط برای نگهداری عسل صادراتی دمایی در حدود 7 الی 10 درجه و محلی به دور از تابش مستقیم نور خورشید و رطوبت زیاد می باشد. همچنین چون عسل به سرعت بوی خارجی را جذب می کند آن را باید به دور از موادی مانند نفت، بنزین و پارافین نگهداری نمود.
محل نگهداری عسل باید انباری تمیز و بهداشتی و به دور از گرد و غبار و دمایی در حدود 7 الی 10 درجه سانتیگراد داشته باشد. همچنین نباید محل نگهداری این محصول رطوبت بالایی داشته باشد زیرا عسل به سرعت رطوبت را جذب کرده و کیفیت و مرغوبیت خود را از دست می دهد. در ضمن از ورود نور و اشعه ی مستقیم خورشید به انبارهای این محصول باید جلوگیری شود. عسل به سرعت بوهای خارجی مربوط به مواد پیرامون خود را جذب می کند. لذا در انبار این محصول غذایی باید از قرار دادن نفت، بنزین، گازوئیل، الکل، پارافین و از این قبیل مواد جلوگیری شود. عسل بر خلاف سایر مواد غذایی در صورتی که به طرز صحیح نگهداری شود تا مدتهای طولانی سالم مانده و کیفیت اولیه خود را حفظ می نماید و ماندگاری بسیار بالایی دارد. باید خاطر نشان شود که مناسبترین ظرف برای نگهداری عسل ظروف شیشه ای با درب محکم می باشد و نباید عسل را در ظرف فلزی بسته بندی نمود.
تولید کنندگان عسل می توانند با ارائه ی محصول با کیفیت خود به شرکت های صادراتی، سهمی از سود حاصل از تجارت طلای طبیعی به دست آورند.