آیا می دانید که استفاده از سموم طبیعی مانند زهر خشک زنبورعسل، امروزه خواص زیادی را درمان بسیاری از بیماری ها داشته است؟ کدام نمایندگی ها در زمینه فروش فرآورده های زنبورعسل، معتبر می باشند؟
باید گفت که از دیگر فوایدی که امر زنبورداری در دنیای امروزه و حتی در زمان های گذاشته داشته، بهره گیری از زهر زنبورعسل بوده که توانسته به عنوان یک سم طبیعی، درمان کننده ی بسیاری از امراض باشد.
گفتنی است که زهر خشک زنبورعسل در زمان های گذشته، در کشور آلمان مورد استفاده قرار گفته و منجر به درمان بیماری نقرس شده است.
امروزه با توجه به شرایط بسیار مناسب اکثر مناطق کشورمان، شاهد گسترش میزان فعالیت هر چه بهتر در زمینه زنبورداری بوده ایم که می تواند نتیجه ای شگفت انگیز در تولید انواع فرآورده های زنبورعسل و در نهایت در حفظ سلامت انسان را در پی داشته باشد.

آشنایی با زهر زنبورعسل

در ابتدا باید گفت که سیستم ترشح زهر در زنبور عسل، شامل یک غده کوچک با خاصیت بازی و یک غده کوچک با خاصیت اسیدی بوده است و کار این غدد در همان زمان بلوغ زنبورهای کارگر شروع شده و تا نزدیک به دو الی سه هفته ادامه داشته و از آن پیس متوقف می گردد.
گفتنی است که میزان ترشح و ذخیره سازی زهر در کیسه های مخصوص زنبورهای کارگر، ارتباط مستقیمی با گرده گل موجود در طبیعت داشته و می توان گفت که در فصل بهار و ماه های فروردین و اردیبهشت، این میزان دو چندان بوده است.
شایان ذکر است که زهر زنبورعسل، مایعی تلخ و به رنگ روشن، دارای  میزان قابل توجهی آب در ترکیباتش و خاصیت اسیدی بوده که به سرعت در مجاورت با هوای آزاد خشک می گردد.
امروزه زنبورداران با نصب دستگاه هایی مخصوص زهرگیری زنبورعسل در نزدیکی دریچه های پرواز، که با ولتاژ پایین کار کرده و هیچ آسیب و صدمه ای را به زنبورها نمی زند، توانسته اند زهر زنبور را استخراج کرده و آن را به صورت خشک شده و پودر برای استفاده در صنایع گوناگون، به عرضه رسانیده اند.
لازم به ذکر است که امروزه از زهر زنبورعسل با توجه به ترکیبات منحصربفردش، در درمان دردها و التهابات مفاصل و به خصوص در داروسازی مورد استفاده قرار گرفته است.
برای تهیه انواع فرآورده های زنبورعسل به خصوص زهر خشک زنبورعسل، می توانید با نمایندگی ها و عرضه کنندگان معتبر آن در سراسر کشور، ارتباط مستقیم تلفنی و یا ایمیل داشته باشید