گرده گل خالص را چگونه به بازار عرضه می کنند؟ آیا می دانید که مصرف گرده گل چگونه می تواند در پیشگیری و درمان پروستات در میان مردان مسن، موثر باشد؟
از دیگر فرآورده های ناب، پرخاصیت و با ارزش غذایی فراوان زنبورعسل، گرده گل بوده که زنبورهای کارگر آنها را برای تأمین نمودن تغذیه ی لاروها و زنبورهای نوزاد، با جمع آوری از روی گل های گیاهان مفید دارویی و ذخیره سازی در کیسه های مخصوص خود، به داخل کندو آورده اند.
گرده گل از جمله ارزشمندترین مواد موجود در طبیعت بوده که زنبورهای کارگر تنها می توانند این ماده را جمع آوری کنند. امروزه زنبورداران با نصب تله هایی در مسیر ورود زنبورها به داخل کندو، توانسته اند انواع گرده گل را جمع آوری کنند و به صورت پودرهایی بسته بندی شده، روانه بازارهای فروش نمایند.
گفتنی است که یک گرده گل خالص که مرغوبترین نوع آن در فصل بهار به سبب تنوع پوشش گیاهی، جمع آوری گردیده، می تواند مملو از ترکیباتی چون انواع مواد معدنی، انواع ویتامین ها و پروتئین ها باشد و به همین سبب توانسته به عنوان یک غذای کامل نیز برای مصرف انسان ها و درمان بسیاری از بیماری ها، موثر باشد.
گفتنی است که عمدتا توصیه شده تا گرده گل همراه با عسل طبیعی و به مدت دو نوبت 3 الی 4 ماهه در سال مصرف گردد و توانسته به عنوان یک مکمل غذایی، برای افراد مسن نیز اثرات مثبت درمانی را داشته باشد و امروزه ورزشکاران هم به عنوان یک منبع پروتئینی، از گرده گل بهره برده اند.
شاید یکی از بارزترین خواص درمانی گرده گل که امروزه در میان بسیاری از مردان مسن شایع بوده، ورم پروستات و مبتلا شدن به سرطان پروستات بوده است. حال آیا می دانید که گرده گل چگونه در پیشگیری از سرطان پروستات موثر بوده است؟

مصرف گرده گل

پروستات و مصرف گرده گل

محققان با انجام آزمایشاتی گوناگون بر روی مردان مسن، به این نتیجه رسیده اند که یکی از دلایل عمده مبتلا شدن این افراد به بزرگی و ورم پروستات، کمبود مینرال طبیعی روی در بدن آنان بوده است که می تواند منجر به این بیماری گردد.
گفته می شود که گرده گل با توجه به ترکیباتش و خواص سرطانی که داشته، و از همه مهم تر اینکه یک منبع فوق العاده ی ماده ی معدنی روی بوده، می تواند در پیشگیری و درمان سرطان پروستات، بسیار زیاد موثر باشد.
برای تهیه گرده گل اصل و خالص، بدون شک شناخت مراکز فروش معتبر انواع محصولات زنبورعسل، می تواند کمک شایانی را به خریداری محصولی اصل و با کیفیت عالی نماید.