آیا می دانید که زهر زنبورعسل چگونه استخراج شده و می تواند چه خواصی را دارا باشد؟ کدام مراکز فروش در زمینه فروش مستقیم انواع محصولات زنبورعسل به خصوص زهر خشک زنبورعسل معتبر بوده اند؟
آیا می دانید که زهر زنبورعسل یکی از مواد ارزشمند در پزشکی و صنعت داروسازی بوده و به طور جدی می تواند در درمان التهاب و درد مفاصل موثر باشد؟
باید بدانید که امروزه زنبورداران با استفاده از دستگاه هایی خاص تحت عنوان دستگاه زهرگیری زنبور عسل، اقدام به استخراج این مایع زرد رنگ می نمایند که موارد استفاده ی بیشماری را در پزشکی داشته است.
گفتنی است که این دستگاه ها بدون هیچ آسیبی زنبورها، می توانند در ایجاد یک شوک الکتریکی به زنبورها و جمع آوری نیش و زهر آنها، کمک شایانی نمایند.
امروزه در فروشگاه های محصولات زنبورعسل، شاهد فروش زهر خشک زنبورعسل هستیم که به سبب خاصیت اسیدی که داشته، به سرعت در مجاورت با هوا خشک می گردد که در فصول مختلف سال دارای ترکیباتی گوناگون بوده و به صورت خشک شده به فروش می رسد.
حال نوبت آن می رسد که با ترکیبات و موارد کاربرد زهر زنبورعسل آشنایی پیدا کنید.

ترکیبات و کاربرد زهر زنبورعسل

همانطور که متوجه شدید، زهر زنبورعسل در فصول مختلف سال، دارای ترکیباتی منحصربفرد بوده و گفتنی است که دارای ترکیباتی بسیار پیچیده می باشد و شاید بارزترین ترکیب تشکیل دهنده آن، مواد پروتئینی موجود در آن بوده است.
از دیگر ترکیبات مهم موجود در زهر زنبورعسل که مایعی تلخ با رنگ روشن بوده، می توان به موارد ذیل اشاره داشت:
آمین های بیوژنیک مانند لکورتین و هیستا مین، پپتیدهایی چون ملیتین و آدو لاپین و آنزیم هایی مانند هیا لورونیداز و  فسفا تاز.
زهر زنبورعسل با توجه به ترکیباتش، امروزه یکی از مواد اولیه ی مفید برای ساخت انواع داروها بوده و در صنعت پزشکی می تواند در درمان دردهای مفصلی و به خصوص بیماری با علت نامعلوم MS بسیار زیاد موثر باشد.
برای آگاهی بیشتر پیرامون فواید و خواص دیگر زهر زنبورعسل و چگونگی تهیه آن، می توانید با کارشناسان در زمینه فروش محصولات زنبورعسل ارتباط مستقیمی داشته باشید که در مراکز فروشی معتبر با فروش مستقیم اقدام به عرضه محصولات زنبورعسل با قیمت مناسبی نموده اند.