آیا می دانید که آشنایی با فواید گرده گل می تواند در سلامت شما اثرات مثبتی را داشته باشد؟ آیا از کاربرد گرده گل در کندوها چیزی می دانید؟
گرده گل یا به عبارت دیگر گرده گل زنبورعسل ماده ای ارزشمند جمع آوری شده توسط زنبورهای کارگر بوده که از روی پرچم گل های گیاهان دارویی جمع آوری شده و گفتنی است که این گرده گل در فصل بهار به سبب تنوع زیاد انواع پوشش گیاهی، از خواص و مرغوبیت بالاتری برخوردار بوده است.
در واقع زنبورهای کارگر با آوردن گرده گل به داخل کندوهای عسل، نقش عمده ای را در رشد و نمو و ادامه حیات لاروها و زنبور ملکه داشته اند که عمدتا همراه با عسل طبیعی مصرف می گردد و امروزه آن را با نام غذای کامل هم شناخته اند.
گرده گل دارای ترکیباتی ارزشمند مانند آهن، کلسیم، روی و پتاسیم، انواع پروتئین ها، انواع مواد ویتامینی و اسیدهای چرب ضروری بوده است که علاوه بر کاربرد بی نظیرش در کندو عسل، می تواند فوایدی را برای انسان ها داشته باشد.

جمع آوری گرده گل

زنبورداران با نصب تله گرده گیرهایی در محل ورود زنبورهای کارگر به داخل کندو، توانسته اند گرده گل را از کیسه های ذخیره گرده گل در زنبورها، جمع آوری نموده اند که بلافاصله پس از جمع آوری، در مجاورت هوا خشک شده و به صورت پودر گرده گل روانه بازارهای فروش محصولات زنبورعسل گردیده است.
امروزه از گرده گل در بازار، گرده گل خالص و گرده گل مخلوط با عسل طبیعی عرضه گردیده است که مصرف آن برای افرادی گوناگون می تواند مفید باشد و جالب است بدانید که هیچ گونه عوارضی جانبی برای مصرف این ماده ارزشمند بدست نیامده است و می تواند به راحتی مورد استفاده قرار بگیرد و یک نوع مکمل غذایی باشد.

فواید گرده گل

فواید مصرف گرده گل

گرده گل که بهترین روش مصرف آن همراه با عسل طبیعی بوده، می تواند در درمان بسیاری را از بیماری ها مفید باشد و از جمله می توان به درمان نازایی، درمان سرطان پروستات و بهبود بیماری دیابت اشاره ای داشته باشیم.
برای تهیه گرده گل خالص و اصل ایرانی، می توانید با کارشناسان و مشاورین این حوزه ارتباط مستقیمی داشته و از خریدی با قیمت مناسب و باکیفیت بالا، اطمینان خاطر داشته باشید.