آیا می دانید که در شهر تهران، کدام مراکز فروش عسل ایرانی معتبر بوده اند؟ آیا می توان بهترین عسل ایرانی را از سایت های معتبر این مراکز فروش نیز خریداری کرد؟
نقش موثر و شگفت انگیز درمانی و تغذیه ای مصرف عسل طبیعی، برای هیچ انسانی پوشید نبوده و اگر افراد می دانستند که مصرف یک عسل طبیعی و خالص، چقدر فواید و خواصی ناب داشته، هرگز سفره های خود را خالی از این ماده ارزشمند نمی گذاشتند.
بله عسل طبیعی و خالص که پس از ذخیره سازی شهد گل های گیاهان توسط زنبورعسل بدست آمده، ماده ای سرشار از انواع مواد قندی ساده چون گلوکز و فروکتوز، انواع مواد معدنی و ویتامینی، کربوهیدرات ها و کمی پروتئین بوده که خب با وجود این ترکیبات، طبیعی است که مصرف آن می تواند در ادامه حیات زندگی انسان ها، تأثیر بسزایی را داشته باشد.
حال آیا می دانید که در این بازارهای پر از تبلیغات و وجود انواع گونه های عسل تقلبی و مصنوعی، چگونه می توان تولیدکنندگان معتبر عسل ایرانی را شناخت و عسلی کاملا خالص و 100 درصد طبیعی را خریداری کرد؟

عسل ایرانی

تولیدکنندگان عسل ایرانی

امروزه در کشور ما، بیشتر مناطق دارای طبیعتی پر تنوع از نظر وجود پوشش گیاهی گیاهان دارویی مفید بوده اند و به جرئت می توان گفت که در این مناطق می توان صنعت زنبورداری را از صنایع ارزشمند تلقی کرد.
از جمله تولیدکنندگان معتبر عسل ایرانی، می توان به استان های لرستان، کردستان، همدان، اردبیل و خوزستان اشاره کرد که توانسته اند علاوه بر دارا بودن شرایط مساعد آب و هوایی، از آزمایشگاه های کنترل کیفی و تست مرغوبیت عسل نیز برخوردار بوده اند و عسلی مرغوب را روانه بازارهای فروش نموده اند.
در میان این تولیدکنندگان معتبر، استان لرستان در جایگاه اول مرغوبیت عسل و استان اردبیل در جایگاه نخست بیشترین میزان تولید قرار گرفته اند و نام مشهور در میان بازارهای خرید و فروش عسل ایرانی در کشور، داشته اند.
مصرف عسل طبیعی به قدری اهمیت داشته که امروزه مصرف کنندگان آن می توانند با شناخت مراکز معتبر تولیدی و یا ارتباط داشتن با نمایندگان این مراکز، خریدی بدون نگرانی از تقلبی یا اصل بودن عسل را داشته باشند، که امری مهم در مصرف عسل بوده است.
در پایان ذکر این نکته ضروری بوده که مصرف عسل طبیعی، به تمامی افراد در گروه های سنی گوناگون، همواره توصیه شده و باید این افراد عسلی خالص و ناب را از مراکز معتبر و مجوزدار بخواهند.
خوشبختانه این امر در استان تهران، به آسانی می تواند صورت گیرد و مشتریان عسل ایرانی، می توانند از طریق سایت های معتبر اینترنتی نیز، با این فروشگاه های معتبر در ارتباط بوده و خریدی آسان و کاملا اقتصادی را صورت دهند.