در تعیین اینکه قیمت عسل طبیعی ایرانی مناسب است یا نه باید به مشخصات آن و همچنین اصل بودن آن توجه شود.
با اینکه پرواز زنبورعسل با توجه به جثه بزرگ و بال های کوچکش غیر ممکن به نظر می رسد، اما با کمی دقت متوجه می شویم که این امر به دلیل سرعت بال زدن این حشره است که بطور تقریبی حتی تا 230 بار در ثانیه نیز تخمین زده می شود.
افراد بسیاری هستند که بدنبال این هستند که عسل طبیعی ایرانی را از سایر عسل ها از روی مشخصات ظاهری آن تشخیص دهند تا بدانند که در هنگام خرید قیمت پرداخت شده برای آن مناسب است یا نه؛ کار های بسیاری برای ین تشخیص پیشنهاد شده است. از جمله ریختن عسل در آب سرد و مشاهده چگونگی پایین رفتن آن و یا میزان کش آمدن عسل.
اما هیچ کدام از این مشخصات بطور قطع مشخص کننده قطعی طبیعی بودن عسل نیست. تنها راه قطعی آزمایش این محصول و تشخیص میزان ساکارز آن است.
بنابراین به خریداران این محصول توصیه می کنیم برای اینکه بهترین عسل های طبیعی ایرانی را با قیمت مناسب و درخور دریافت کنند به مراکزی مراجعه نمایند که با آزمایش محصولات خود بتوانند طبیعی بودن آنها را به اثبات رسانده و بهترین قیمت را برای این محصولات پیشنهاد دهند.
مجموعه ایران هانی که سالیان بسیاری است در زمینه فروش بهترین عسل های ایرانی در حال فعالیت است، آماده همکاری با خریداران عمده این محصول می باشد.