پودر ژل رویال چگونه مصرف می گردد و آیا عوارضی داشته است؟ آیا از قیمت هر کیلو پودر ژل رویال خالص و یا مخلوط با عسل طبیعی در بازار، آگاهی داشته اید؟
مصرف کنندگان عسل طبیعی اگر به فروشگاه های معتبر و مجوزدار خرید عسل در سراسر کشور رفته باشند، حتما نام دیگر فرآورده های زنبورعسل مانند ژل رویال، گرده گل و یا بره موم را شنیده اند و شاید اطلاعات بسیار کمی را پیرامون خواص این محصولات داشته باشند.
آیا می دانید که ژل رویال ماده ای بسیار پرخاصیت در کندو عسل بوده که به عنوان یک غذای زنبور ملکه در کندو، می تواند خواص مفید دارویی و درمانی را برای انسان ها داشته باشد، البته اگر کاملا خالص و باکیفیت عالی تهیه گردد؟
بله ژل رویال، ماده ای غلیظ، سفید رنگ مایل به زرد، سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی بوده که زنبورهای کارگر توسط غدد مغزی خود با نام هایپو فارینگال این ماده را ترشح نموده اند که به عنوان غذای اصلی ملکه در کندو عسل به شمار آمده و تا پایان عمر خود از آن تغذیه نموده است.
اما خواص ترکیبات موجود در یک ژل رویال گیاهی و خالص، سبب گردیده تا این ماده در درمان بسیاری از بیماری ها موثر باشد و امروزه زنبورداران این ماده ارزشمند را به صورت پودر در بسته بندی های گوناگون، روانه بازارهای فروش نموده اند.
شایان ذکر است که در حقیقت، ژل رویال به صورت مایع از کندو جمع آوری شده و به سبب آنکه خیلی زود فاسد گردیده و شرایط نگهداری و حمل و نقل آسانی را نداشته، آب موجود در آن را کشیده و عمدتا به صورت پودر خالص به بازار عرضه کرده اند که عمدتا برخی از فروشگاه های معتبر، مخلوطی از ژل رویال و عسل طبیعی را به فروش می رسانند.
حال آیا می دانید که مصرف ژل رویال، چه خواص دارویی و درمانی برای انسان ها داشته و چگونه می توان هر کیلو ژل رویال خالص را با قیمت مناسبی از بازارهای خرید و فروش محصولات زنبورعسل، خریداری کرد؟

مصرف پودر ژل رویال و خواص آن

در ابتدا باید گفت همانطور که متوجه شدید ژل رویال ماده ای مهم در کندو به شمار آمده و ویژگی های منحصربفرد موجود در زنبور ملکه، یعنی بارور شدن و یا طول عمر آن، از اثرات تغذیه این زنبور از ژل رویال بوده است.
اما به جرئت می توان گفت که ترکیبات موجود در ژل رویال، این ماده را تبدیل به یکی از ارزشمندترین فرآورده های زنبورعسل نموده که مصرف خالص ترین نوع آن می تواند اثرات فوق العاده ی درمانی برای انسان ها داشته باشد.
از جمله ترکیبات اصلی و مهم ژل رویال، می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  1. آب.
  2. انواع اسیدهای آمینه و چرب ضروری.
  3. کلاژن.
  4. استیل کولین.
  5. انواع مواد معدنی و مواد ویتامینی.
  6. HAD10.

با توجه به ترکیبات فوق، می توان گفت که اولا، برای اینکه این ماده بهتر جذب خون گردد، بهتر است به صورت روزانه و به طور زیر زبانی مورد استفاده قرار بگیرد و دوما اینکه، مصرف عالی ترین نوع آن که از مراکز معتبر فروش، خریداری گردیده باشد، می تواند خواص درمانی ذیل را دارا باشد:

  • جلوگیری از مبتلا شدن به آلزایمر به واسطه ماده ی استیل کولین.
  • درمان بسیاری از مشکلات مربوط به نازایی و ناباروری به سبب وجود اسیدهای چرب ضروری چون آرژین در ترکیبات آن.
  • جلوگیری از پیری زودرس و جوانسازی پوست با توجه به کلاژن موجود در آن.
  • خاصیت منحصربفرد ضدسرطانی با ماده ای چون HAD10.

با توجه به اهمیت مصرف ژل رویال خالص و با کیفیت عالی، شما می توانید هر کیلو پودر ژل رویال همراه با عسل طبیعی را با قیمت بسیار مناسبی خریداری کنید و جهت آگاهی از لیست قیمت آن در بازار، با کارشناسان فروش در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.