مصرف عسل گیاهی و طبیعی، چه خواصی را دارا بوده است؟ آیا می دانید عسل
لرستان که مرغوب ترین و ناب ترین عسل کشور نام دارد، چه قیمتی را در
بازارهای موجود داشته است؟
بدون شک نمی توان نقش محصولات تولید شده گیاهی را در سلامت انسان های امروزی نادیده گرفت، چرا که همواره شاهد ورود برخی مواد شیمیایی و مضر برای سلامتی انسان ها بوده اید و وجود یک ماده غذایی ارزشمند می تواند بسیار موثر واقع گردد. آیا می دانید عسل می تواند یک ماده غذایی مفید در برنامه روزانه افراد باشد؟
عسل یکی از مقوی ترین و خوشمزه ترین مواد تغذیه ای موجود و تولید شده در کشور بوده که همواره مورد مصرف تمامی خانواده های ایرانی قرار گرفته است و به سبب دارا بودن ترکیبات بسیار مهم و مغذی، نمی توان از خواص بی نظیر مصرف آن چشم پوشی نمود. اما این خواص کدام اند؟

فواید مصرف عسل گیاهی
همانطور که متوجه شدید، مصرف عسل می تواند خواص مفیدی را برای افراد داشته باشد و به سبب طبع معتدل و مناسبی که داشته، تمامی انسان ها با طبع های گوناگون را علاقه مند به مصرف خود نموده است.

  • عسل دارای املاح و مواد معدنی مانند آهن و کلسیم می باشد که می تواند در درمان بیماری کم خونی مناسب باشد.
  • مصرف عسل منجر به تقویت دستگاه گوارش و معده شده که به بیماران گوارشی مصرف به صورت ناشتای آن توصیه گردیده است.
  • خوردن یک قاشق چایخوری عسل قبل از خواب می تواند در پاکسازی کبد و روده و ایجاد خوابی راحت به افراد کمک نماید.
  • جالب است بدانید عسل دارای قندهایی چون گلوکز و ساکارز بوده که می تواند منجر به چربی سوزی و کاهش وزن گردد و جایگزین مناسبی برای مواد قندی مضر باشد.

با توجه به خواص بی نظیر مصرف عسل، این نکته را باید یادآور گردید که عسلی اصل و طبیعی می تواند خواص ذکر شده را دارا باشد و با توجه به وجود بازارهای گوناگون عسل، امکان تهیه عسل تقلبی و مصنوعی وجود داشته است.
مصرف کنندگان عسل باید بدانند که تشخیص عسل اصل از تقلبی، توسط آزمایشگاه های مواد غذایی به درستی صورت می گیرد و تنها راه تهیه عسلی اصل، خرید آن از تولیدکنندگان معتبری چون استان لرستان و مراکز فروش آنها امکان پذیر می باشد.
بله استان لرستان در حال حاضر توانسته مرغوب ترین و ناب ترین عسل تولیدی در کشور را به نام خود ثبت نماید و نمایندگی ها و مراکز فروش معتبر آن همواره هدفی جز ارائه محصولی اصل با قیمت مناسب و ارزانتر نداشته اند.