توقع دقیق شما وقتی می گوییم عسلی مرغوب است چیست؟ چه توقعی از لحاظ قیمت در مورد عسل مرغوب دارید؟ آیا نام تبریز بر روی عسل های در بازار باعث بالا رفتن قیمت آن ها خواهد شد؟
سهند رشته کوهی با چشم انداری بسیار دل انگیز که در دل شهر عزیز آذربایجان شرقی خود را جای داده است و با حضورش نعمتی برای مردم آن منطقه شده است. جدا از این که اگر به دنبال تعریف هوای سالم می گردید باید آن را در مناطقی مانند تبریز جستجو کنید اگر در پی پیدا کردن محصولات درجه یک و ارگانیک که سازنده واقیعش طبیعت باشد هم هستید به شهرهایی مانند تبریز سری بزنید.
این شهر به علت اینکه شهد های غلیظ و فراوانی را در بر دارد بهترین مقر برای زنبوران و خانه های زیبایشان یعنی کندو ها می باشد، به تنهایی این شهر می تواند میزان برداشت خود را به رقمی در حدود ده هزار تن برساند. که تقریبا می توان گفت بخش عمده ای از تولید عسل ایران را سهند به تنهایی بر روی دوش های خود تحمل می کند.
 نام تبریز را بر روی یک شیشه عسل نادیده نگیرید چون به جرات می توان گفت نزدیک به نود درصد این عسل ها اصلا رنگ شکر را زنبورانشان به خود ندیده اند بلکه فقط گل ها در این راه به کمک آن ها آمده اند.
با توجه به نکاتی که در مورد طبیعی بودن این عسل ذکر شده باید گفت که قیمتی تقریبا مناسب یعنی نه خیلی ارزان نه خیلی گران برزانده ی این همه زحمت می باشد. در هنگام خرید عسل علاوه بر توجه به نوع عسل خود حتما به سایر استاندارد های موجود تعریف شده که باید بر روی ظرف مورد نظر درج شده باشد داشته باشید زیرا آن عسل قرار است مستقیم وارد بدن و جذب خونتان شود مراقب باشید به جای نفع، عامل بیماری نشود