یک عسل زنده چه مشخصات و ویژگی هایی داشته است؟ آیا می دانید که مصرف این عسل چه خواص مفیدی دارد؟ چگونه می توان از قیمت عسل طبیعی و زنده در استان همدان آگاهی پیدا کرد؟
در دنیای امروزی همواره شاهد وجود انواع مواد غذایی و دارویی بوده ایم که علی رغم خواصی که داشته اند، ممکن است بعدها عوارضی را برای انسان ها دارا باشند. این مهم به خصوص در مصرف داروهای شیمیایی بیشتر صدق کرده و این داروها در زمان مصرف ممکن است منجر به درمان یک بیماری شده، اما بعد از مدتی، عوارضی را برای مصرف کننده ها دارا می باشند.
اما آیا می دانید که اگر امروزه شما بتوانید یک عسل کاملا خالص و طبیعی را خریداری و مصرف کنید، می تواند علی رغم خواص منحصربفرد دارویی و درمانی که داشته، از هیچگونه عوارضی برخوردار نبوده باشد؟ آیا اصلا با خواص مصرف عسل آشنایی داشته اید؟
بله عسل طبیعی از گذشته های بسیار دور تا به امروزه، به عنوان یکی از مقوی ترین و خوشمزه ترین ماده ی غذایی و دارویی شناخته شده بوده و هست که در آن زمان ها به سبب خواص فیزیکی منحصربفرد ضدآلودگی و ضدباکتریایی، در درمان زخم ها و پانسمان نمودن آنها، مورد استفاده قرار می گرفت و امروزه نقش دارویی آن بیش از گذشته به چشم آمده است.
اما آیا می دانید که تمامی این خواص، در یک عسل زنده و کاملا طبیعی وجود داشته است و مصرف دیگر گونه های عسل تقلبی و مصنوعی به هیچ عنوان توصیه نگردیده است؟ آیا می دانید که مقصود از عسل زنده چیست؟

معرفی عسل زنده

وقتی صحبت از عسل زنده می گردد، مقصود این است که عسل هم مانند انسان زنده، به تغییر شرایط خود، واکنش نشان می دهد. این تغییر پیرامون عسل زنده به این مقصود است که عسل، در دمای پایین شروع به جامد شدن می کند و در درمای بالا، به همان صورت مایع تبدیل شده که خب امروزه در میان مصرف کنندگان بیشتر مشهور بوده است.
گفتنی است که یک عسل زنده و کاملا خالص، سرشار از انواع مواد قندی ساده مونوساکاریدی چون گلوکز و فروکتوز می باشد که به همین سبب، در دمای پایین شروع به رس بستن و شکرک زدن می کند. این مهم گاها به اشتباه توسط برخی از افراد به عنوان تقلبی بودن عسل در نظر گرفته می گردد، اما باید گفت که اصلا عسلی که شکرک نمی زند، تقلبی است.
یک عسل زنده؛ عسلی برداشت شده از شهد گل های گیاهان دارویی و با دخالت 100 درصدی زنبورهای عسل بوده که بلافاصله پس از برداشت، بدون آنکه مورد حرارت و پردازش قرار بگیرد، بسته بندی شده و به بازارهای خرید و فروش، عرضه گردد.
اما گاها دیده شده که برخی از تولیدکنندگان به سبب آنکه از شکرک زدن عسل جلوگیری کنند، آن را مورد پردازش و حرارت بالا قرار داده که اگر می دانستند این کار می تواند منجر به تولید سم کند، هرگز چنین کاری نمی کردند. گفتنی است که اغلب عسل های موجود در رستوران ها و هتل ها، اینگونه عسل هایی نام داشته و نمی توان نام عسل زنده را برای آنها انتخاب کرد.
امروزه خوشبختانه تمامی شرایط و امکانات در استان همدان فراهم گردیده تا این استان، به یکی از تولیدکنندگان معتبر انواع عسل زنده در کشور لقب بگیرد و در حال حاضر از شرایط خوبی در صادرات عسل ناب ایرانی نیز برخوردار بوده است.

عسل زنده

عسل زنده همدان

امروزه در میان تعداد اندک تولیدکنندگان معتبر عسل ایرانی در کشور، استان همدان یکی از مراکز مهم تولید عسل نام داشته و گفتنی است که این استان، نزدیک به 10 درصد عسل موجود در بازارهای کشور را تولید نموده است و امروزه نیز از شرایط صادرات خوبی هم برخوردار می باشد.
در این استان تنوع اقلیمی و پوشش گیاهی سبب شده تا علاقه مندان به صنعت زنبورداری روز به روز در حال گسترش باشد و امروزه تعداد بیش از دو هزار زنبوردار در سطح این استان، فعالیتی چشمگیر داشته اند.
در تمامی مراکز زنبورداری های این استان، از انواع کندوهای مدرن بهره برداری صورت گرفته و شاید تنها استانی باشد که از کندوهای بومی بهره برداری صورت نداده است. آمارهای حاکی از آن است که در این استان از تعداد بیش از 200 هزار فروند کندو عسل مدرن، نزدیک به 2 هزار تن عسل طبیعی و زنده برداشت شده که به جرئت می توان گفت از میانگین کشوری هم بالاتر می باشد.
در حال حاضر با توجه به اهمیتی که مصرف یک عسل خالص و کاملا طبیعی در ارتقای سطح سلامت قلب، بینایی، گوارش و اعصاب انسان ها داشته، شما می توانید انواع عسل طبیعی همدان را در بسته بندی های نیم کیلویی و یک کیلویی، با قیمت بسیار مناسبی خریداری کنید.
جهت کسب آگاهی بیشتر پیرامون چگونگی خرید عسل همدان و قیمت آن در بازارهای کشور، می توانید با مشاورین مجموعه عسل ایرانی، ارتباط مستقیم داشته باشید.