آیا می دانید عسل خوب در ارومیه حاصل گیاهان کدام منطقه است؟ چه قیمت و
بهایی برای این عسل خوب باید پرداخت تا آن را تهیه کرد؟ عسل این منطقه حتی
در امر صادرات نیز باری از دوش کشور برداشته است.
میزان جنگل های طبیعی در ارومیه نه در گروه جنگل های انبوه قرار می گیرد نه چار کمبود است ولی با همین میزان متوسط از جنگل و گیاهان، سالانه با صادرات عظیم عسل به سایر کشورها کمک بسیار شایانی به شناخته شدن عسل ایرانی در کشور های دیگر می نماید و هر سال ارزهای بیشتری وارد ایران می کند.
اگر بخواهیم تخمین بزنیم و بگوییم بهترین پوشش گیاهی در کجای ارومیه واقع شده باید گفت شهرستانی به نام خوی بیشترین تعداد کندو را دارا می باشد و جنگل های طبیعی بیشتری در آنجا می باشند.
البته ناگفته نماند ارومیه فقط به این جنگل های طبیعی اکتفا نکرده است و تا جایی که امکان داشته است به ایجاد کردن جنگل های مصنوعی نیز دست زده است تا هر چه بیشتر شرایط ایده آل را برای زنبوران عسل پدید بیاورد.
ارومیه در امر بسته بندی عسل برخلاف سایر استان های فعال در این زمینه بسیار عملکرد خوبی داشته است و در بازار، بسته بندی های زیبای آن دقیقا بارز است.
این استان فقط به تولید یک نوع عسل اکتفا نکرده است و در جنگل های این منطقه گیاهان متفاوت که هر کدام سرچشمه ی عسل های متفاوت می شوند وجود دارد بنابرین عسل هایی با نام های معروف، اکثرا در این شهر نیز تولید می شوند.
البته شما علاوه بر مشاهده عسل های تولید شده این منطقه در غرفه های فروشگاه ها، در برخی از سایت های دنیای مجازی نیز می توان آن ها را تماشا کرد در این سایت ها می توان کاملا خصوصیات این عسل ها را قیاس زد و بعد انتخاب را انجام داد