اگر می خواهید از قیمت عسل جامد یا همان کریستالیزه و یا رس زده اطلاع یابید با ما تماس گرفته و نوع صددرصد خالص آن را در کمترین زمان از ما تحویل بگیرید.
عسل طبیعی ماده ای سرشار از انواع ترکیبات خاص و بسیار مفید برای انسان ها بوده که امروزه در دنیا از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده است و کمتر کسی وجود داشته که از خواص آن بهره نبرده باشد.
امروزه امر کیفیت عسل طبیعی و راهکارهای تشخیص عسل اصل از تقلبی، بازارهای خرید و فروش عسل را داغ تر کرده و در این میان البته می توان گفت که افرادی سودجو که انواع عسل های تقلبی را عرضه نموده اند، سود خوبی را هم نموده اند، چرا که خب متأسفانه مصرف کنندگانی وجود داشته اند که کیفیت را فدای قیمت کرده و عسلی نامرغوب را خریداری می کنند.
اما آیا می دانید که در واقع طبیعت عسل، ماده ای جامد بوده و آن را تحت شرایط خاصی به صورت مایع به بازار عرضه می کنند؟ آیا می دانید که کریستالیزه شده عسل یا همان شکرک زدن عسل، به هیچ وجه نشان از نامرغوبیت آن نیست و حتی از طعم بهتری برخوردار می باشد؟

عسل خالص

عسل کریستالیزه

شاید به نظر بسیاری از افراد شکرک زدن عسل و یا رس زدن دال بر تقلبی و مصنوعی بودن عسل باشد، ولی در حقیقت این طور نیست. قند های موجود در ترکیب عسل که شامل گلوکوز، فروکتوز و مالتوز و … می باشد به دلیل قرار گیری در شرایط ویژه که توسط زنبوران اجرا می گردد شکل سیال و روان به خود می گیرند و این در حالی است که شکل و ظاهر آن ها در حقیقت ساختار بلوری و جامد دارد.
پس از گذشت مدتی که شرایط مساعد می گردد و میزان دمای محیط کمی پایین می آید و هوا به نسبت خنک تر می شود شکل بلوری به خود می گیرند و به صورت جامد در ظرف دیده می شوند که البته با قرار دادن ظرف در آب نسبتا گرم دوباره به صورت مایع خواهند شد.
اغلب تاجران خبره در هنگام خرید، نوع شکرک زده آن را انتخاب می نمایند تا از خلوص آن کاملا مطمئن باشند. در بسیاری از کشور ها بر خلاف ایران نوع رس زده را بیشتر از نوع مایع می پسندند و معتقدند طعم دلنشینی در ترکیب عسل جامد موجود می باشد.
در واقع به جرئت می توان گفت که عسل زنده و کاملا طبیعی، در دمای پایین و حتی دمای بالا واکنش می دهد و این واکنش در درمای پایین، جامد شدن یا همان شکرک زدن عسل طبیعی بوده است.
حال آیا می دانید که امروزه چگونه می توان عسلی خالص و کاملا طبیعی را خریداری کرد، بدون آنکه هیچ دغدغه ای پیرامون کیفیت و قیمت آن نداشت؟ آیا از قیمت های عسل کریستالیزه شده در بازار که آماده صادرات هم هستند، آگاهی داشته اید؟

عسل خالص

چگونه عسل خالص بخرم؟

خب همانطور که متوجه شدید، یکی از نشانه های زنده و خالص بودن یک عسل، شکرک زدن آن در دمای پایین است. البته شکرک زدن گونه های مختلف عسل طبیعی، در زمان های گوناگون بروز می کند و ممکن است عسلی دیرتر و یا حتی زودتر شکرک بزند.
امروزه متأسفانه توسط برخی از فروشندگان عسل، همین شکرک زدن عسل، به عنوان عامل تقلبی بودن شناخته شده و خب این تصور غلط هم در میان مردم رواج پیدا کرده و اصلا عسل شکرک زده را نمی خرند. اما هم اکنون شما متوجه شدید که شکرک زدن عسل، تنها مخصوص عسل طبیعی بوده و حتی نشان از طبیعی و خالص بودن آن است.
اما با همه این وجود، تمامی مصرف کنندگان عسل، توانایی تشخیص اصل یا تقلبی بودن عسل را نداشته اند و نمی دانند که راهکار چیست؟ گفتنی است که امروزه تولیدکنندگان معتبر عسل که مجهز به آزمایشگاه های تخصصی مواد غذایی بوده اند، بهترین عرضه کنندگان عسل می باشند، چرا که با تست میزان مرغوبیت و خلوص عسل در این آزمایشگاه ها، عسلی اصل و شناسنامه دار را روانه بازارهای فروش نموده اند.
شایان ذکر که امروزه خرید عسل خالص، تنها از مراکز معتبر و مجوزدار امکان پذیر بوده و در این صورت است که می تواند خریدی بدون دغدغه از کیفیت و حتی قیمت مناسب عسل را به ارمغان بیاورد.
مصرف عسل خالص و کاملا طبیعی، می تواند خواصی چون، تقویت حافظه و سیستم اعصاب، درمان مشکلات قلبی و عروقی، درمان سرفه و گلودرد، درمان کم خونی و تقویت قوای جنسی را به همراه داشته باشد.
در حال حاضر شما می تواند ضمن ارتباط داشتن با مشاورین مراکز معتبر فروش عسل ایرانی و آگاهی پیرامون قیمت انواع عسل کریستالیزه و رس زده، خریدی آگاهانه را تجربه کنید و به نوعی ضامن سلامت خود باشید.