بره موم را چگونه از کندو جمع آوری می کنند؟ بره موم چه کاربردهایی در کندو عسل و صنایع دیگر داشته است؟ انواع بره موم تازه و اصل چه قیمت خریدی در بازار دارا می باشد؟
حتما می دانید که عسل طبیعی، تنها فرآورده ی ارزشمند و پرخاصیت تولیدی توسط فعالیت زنبورهای کارگرد نبوده و اگر برای یکبار هم که شده به فروشگاه های محصولات زنبورعسل رفته باشید، نام بره موم را حتما شنیده اید.
بله بره موم ماده ای با رنگ تیره و چسبناک، از انواع شیره درختان، صمغ و رزین درختان توسط زنبورهای کارگر و ترشح بزاق آنان تولید گردیده که می تواند علاوه بر کندو عسل، نقش فزاینده ای را در دو صنعت پزشکی و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی داشته باشد.
حال حتما این سوال برایتان پیش می آید که اولا بره موم را چگونه از کندوهای زنبورعسل جمع آوری می کنند؟ ثانیا اینکه چه موارد مصرفی از این ماده ی ارزشمند شناخته شده می باشد؟

جمع آوری بره موم کندو عسل

عمدتا با استفاده از دو روش، بره موم تشکیل شده در کندوهای عسل، توسط زنبورداران جمع آوری می گردد.
روش سنتی: در این روش زنبورداران با استفاده از ابزاری مخصوص، اقدام به بریدن و تراشیدن بره موم تشکیل شده در محل ورود کندوها و همچنین کناره های قابها، دیواره ها و حریم های کندو می نمایند. گفتنی است که این روش نمی تواند روش مناسبی برای جمع آوری بره موم خالص باشد و ممکن است همراه با ناخالصی هایی نیز باشد.
روش صنعتی: در این روش، زنبورداران با استفاده از تله هایی نصب شده به اندازه سطح مقطع خود کندوها بر روی سقف کندو، اقدام به جمع آوری بره موم می نمایند. در این روش وجود تله بره موم که دارای سوارخ های می باشد، سبب شده تا زنبورها این سوراخ ها را با بره موم پر نمایند و امر جمع آوری بره موم، به آسانی صورت گرفته است.
جمع آوری به روش سنتی بره موم، برای بهره گیری از این ماده در صنایع تجاری بوده است که زنبورداران موفق به جمع آوری به این روش، گردیده اند. جالب است بدانید که کشوری مانند چین، برزگ ترین کشور در تولید بره موم نام داشته است.
بره موم در کندو های عسل، نقش مهم ضدعفونی کنندگی و شیوع بیماری ها، ترمیم شکشتگی های کندو عسل، تنگ نمودن دریچه های پرواز و دیگر کاربرد ها را داشته است.

بره موم اصل

بره موم در صنعت

امروزه از بره موم، با توجه به ترکیباتی که داشته، در صنایع گوناگونی بهره برده اند و شاید از مشهورترین صنایع بهره برنده از بره موم، دو صنعت پزشکی و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی بوده اند.
گفتنی است که در صنعت پزشکی؛ با تولید فرآورده های چون کپسول بره موم، خواص مصرفی چون درمان مشکلات گوارشی و به خصوص درمان سرطان گزارش شده است.
همچنین کرم بره موم از دیگر فرآورده های بره موم بوده که می تواند اثرات مثبتی در درمان مشکلات پوستی دارا باشد.
برای تهیه بره موم اصل و تازه با قیمت مناسب، آن را از مراکز معتبر فروش محصولات ناب زنبورعسل در سراسر کشور بخواهید تا خریدی بدون دغدغه از قیمت و کیفیت این محصولات را داشته باشید.