انواع ژل رویال که همان غذای سلطنتی ملکه زنبور های عسل می باشد در ایران به صورت قرص، کپسول، شربت، پودر عرضه می گردد و قیمت گذاری می شود.

کاربرد انواع ژل رویال
که حاصل ترشح ماده ای چسبناک و اسیدی از حفره های روی پیشانی زنبورهای عسل کارگر می باشد تا بتوانند عذای ملکه و لاروها را تامین نمایند، از صدها سال قبل کشف شده است و تا به حال با وجود آزمایشات و تحقیقات گوناگون هنوز نتوانسته اند تعداد خواص آن را بشمارند.
ژل رویال ماده ای شگفت انگیز است که تنها توسط مصرف آن، ملکه زنبور ها می تواند چنین تمایزی با سایر زنبورهای عسل دیگر پیدا نماید و روزانه بیش از دو هزار عدد تخم ریزی نماید و چنان قدرتی پیدا کند که بتواند یک کلنی با جمعیت چندین ده هزار زنبور عسل را اداره نماید.
همانطور که گفته شد به دلیل نوع مزه ترش و شیرین و لزجی که دارد ممکن است بسیاری افراد از مصرف آن خودداری کنند، بنابراین به روش های مختلف فرآوری می گردد و با قیمت مناسب در مراکز معتبر به فروش می رسد تا همگان بتوانند از خواص بیشمار آن بهره مند گردند.
از ژل رویال ملکه به دو صورت مورد استفاده قرار می دهند، خوراکی و استعمال خارجی از طریق جذب پوست، که انتخاب روش اول برای افزایش سیستم ایمنی و استفاده از خواص ضد سرطانی گزینه بهتری می باشد.