قیمت ارزان هر کیلو انواع عسل طبیعی تولید شده توسط تولیدکنندگان معتبر کشور، در بازارهای فروش عسل، هدفی مهم برای خرید بیشتر و ارتقای سطح سلامت افراد جامعه بوده است.
عسل ماده ای بسیار ارزشمند با خواص درمانی و تغذیه ای فراوان بوده که می تواند با قرار گرفتن در برنامه غذایی افراد، نقش موثری را در حفظ سلامت آنها داشته باشد، چرا که عسل طبیعی، سرشار از انواع مواد مهم و ضروری مورد نیاز بدن انسان بوده است.
البته ناگفته نماند که از خواص فیزیکی عسل هم در روزگاران گذشته بهره می بردند که می توان به التیام بخشیدن و درمان زخم ها و سوختگی های پوستی به سبب خاصیت ضدآلودگی و ضدباکتریایی آن اشاره نمود.
اما آنچه که امروزه مهم بوده، جایگزین نمودن عسل به جای انواع مواد مضر و شیمیایی می باشد که البته تنها در صورتی که عسل تهیه شده اصل و کاملا طبیعی باشد. اما باید گفت که خود این امر، یعنی تهیه عسل اصل و غیرتقلبی نیز، امری دشوار در بازارهای امروزی می باشد.

دغدغه تهیه عسل چه بوده است؟

گفتنی است که بیش از نیمی از انواع عسل های موجود در بازارهای فروش عسل، عسلی تقلبی بوده و یا با استفاده از تغذیه آب و شکر به زنبورهای عسل تولید گردیده و یا با بکار بردن شیره انواع میوه ها و گلوکزهای تجاری تولید شده اند که مصرف آنها هیچگونه خواصی را دارا نبوده است.
بدون شک می توان ادعا نمود که همین امر سبب گردیده تا درصدی از افراد به سبب عدم اطمینان به عرضه کنندگان آنها، از خرید عسل منصرف شده و از خواص بی نظیر آن بی نصیب گردیده اند.

کدام تولید کنندگان عسل معتبر بوده اند؟

خوشبختانه امروزه استان هایی چون لرستان، اردبیل، کردستان و همدان توانسته در راستای حفظ سلامت افراد جامعه، تولیدکنندگانی معتبر را در حوزه تولید عسل مرغوب و کاملا اصل دارا باشند و رتبه نخست را هم در این حوزه به نام عسل لرستان، ثبت شده است.
با توجه به اینکه شاید این تصور وجود داشته باشد که مرغوب بودن و باکیفیت بودن عسل تولیدی در این استان ها، قیمت بالایی را در پی داشته، اما باید بدانید که قیمت ارزان انواع عسل تولیدی در این مراکز، در وزن های مختلف و به صورت کیلویی، منجر به نرخ فروش بیشتر عسل اصل و کاملا طبیعی گردیده است.