فواید مصرف بره موم زنبورعسل به حدی زیاد و ارزشمند است که از آن با عنوان طلای سبز یاد می کنند زیرا خاصیت آنتی اکسیدانی و باکتریواستاتیکی قوی دارد.
بره موم زنبورعسل چیست و چگونه تولید می شود؟
بره موم یکی از فرآورده های غنی زنبورعسل است که با بلعیدن صمغ درختان و انجام اعمال گوارشی روی آن به وجود می آید، درواقع آنزیم هایی از زنبورعسل با این صمغ ترکیب می گردد و ماده ای معطر، چسبناک، دارای مواد معدنی و ویتامینی مناسب، با رنگ سبز یا طیفی از رنگ های قهوه ای تولید می کند و می تواند دارای مزه های متفاوتی بر اساس نوع گیاهی که صمغ از آن برداشت شده، باشد.
آن سحری که در مایع بزاقی زنبورعسل است چیست که نه تنها از فواید مصرف صمغ به طور طبیعی نمی کاهد بلکه آن را دارای خواص منحصر به فرد آنتی باکتریالی و مناسب برای درمان انواع بیماری های، التیام و کاهش التهابات اندام بیرونی می کند، تنها خدا می داند.
زنبورعسل بره موم را برای تعمیر و نگهداری کندوی خود جهت حفظ آن از ورود حشرات، گرما و سرما تولید می کند و با آن سوراخ ها و درزها را می گیرد.
همچنین جالب است بدانید که یکی از فواید مصرف بره موم در کندو این است که زنبورها هنگام ورود به کندو با عبور از کنار این ماده باکتریو استاتیک، کاملا ضدعفونی می شوند تا محیط درون کندو کاملا پاکیزه بماند.