آیا می دانید که فریدونشهر استان اصفهان، یکی از مراکز مهم در تولید انواع مرغوبترین عسل طبیعی در کشور بوده است؟ چگونه می توان عسل فریدونشهر را از مراکز فروش معتبر، تهیه نمود؟
خوشبختانه در حال حاضر فریدونشهر استان اصفهان، توانسته با توجه به استعداد بالقوه ای که در مراتع و طبیعت بی نظیر خود داشته، از مراکز مهم در تولید انواع عسل طبیعی و خالص در کشور نام داشته و پرورش زنبورعسل در آن، گسترش بیشتری یافته است.
گفتنی است که در شهرستان های فریدونشهر، تعداد قریب به 2000 زنبوردار فعالیت خود را در این حوزه صورت داده اند و چیزی بالغ بر 600 تن انواع عسل طبیعی در سال، میزان تولید آنها در سطح این شهرستان ها بوده است.

عسل فریدونشهر

انواع عسل تولیدی در فریدونشهر

شایان ذکر است که تنوع پوشش گیاهی قوی اکثر مناطق فریدونشهر، منجر به این امر شده تا تنوع گونه های مختلف عسل طبیعی در آن، زیاد باشد و در فصول تابستان و بهار دیده شده که بسیاری از زنبورداران از استان های دیگر، به مراتع و دشت های شهرستان های فریدونشهر کوچ نموده اند.
آنچه که مبرهن بوده تولید انواع گونه هایی از عسل طبیعی، مانند عسل گون، عسل قنقال، عسل زول، عسل آویشن، عسل خارشتری و عسل بابونه در مراتع و کوهستان های موجود در این مناطق بوده است.
به گفته متخصصین تغذیه و گوارش، مصرف روزانه مقدار حتی یک قاشق غذاخوری از انواع عسل طبیعی، می تواند خواص درمانی فراوانی را برای تمامی انسان ها دارا باشد و از گذشته تا به امروزه، عسل طبیعی، خوشمزه ترین و مقوی ترین ماده ی غذایی و دارویی شناخته شده بوده است.
لازم به ذکر است که با توجه به وجود برخی از افراد و عرضه کنندگان ناشناخته و سودجو در بازارهای فروش عسل، امکان تهیه انواع عسل تقلبی و مصنوعی توسط شما مشتریان وجود داشته و توصیه می گردد که در شناخت تولیدکنندگان و مراکز فروش معتبر، دقت کافی را داشته باشید.
امروزه مراکز فروش معتبر در سراسر کشور، آمادگی عرضه انواع بهترین و مرغوبترین عسل تولیدی در فریدونشهر اصفهان را داشته اند و شما می توانید با نمایندگان و عرضه کنندگان معتبر آن، در ارتباط مستقیم باشید.