نحوه خرید فروش عسل لرستان در بازارهای گوناگون چگونه بوده است؟ آیا امکان خرید به صورت عمده و جزئی با قیمت مناسب وجود داشته است؟
بدون شک مصرف ماده غذایی و دارویی مفیدی مانند عسل، به همه افراد در گروه های سنی مختلف توسط مشاورین تغذیه توصیه گردیده و افراد باید آگاهی خود را پیرامون خواص و فواید درمانی و تغذیه ای عسل بالا ببرند.
عسل فرآورده ای بی نظیر از انواع ترکیبات گوناگونی چون املاح معدنی مانند آهن و کلسیم و انواع ویتامین ها بوده که مصرف روزانه یک قاشق چایخوری به افراد توصیه می گردد که می تواند خواصی چون ضدچاقی، ضدمیگرن، ضدآلودگی و باکتری و مناسب برای بیماران گوارشی را دارا باشد.
جالب است بدانید از عسل در زمان های گذشته به سبب خاصیت ضدآلودگی و میکروبی که داشته در درمان زخم ها و پانسمان نمودن آنها بهره می برده اند. اما امروزه با توجه به وجود انواع گوناگون عسل در بازار، چگونه می توان عسلی اصل و طبیعی را تهیه نمود؟
باید این مسئله را بدانید که عسل در صورتی می تواند مفید واقع گردد که اصل و طبیعی باشد و مصرف عسل های تقلبی و مصنوعی که متاسفانه امروزه در برخی بازارهای وجود داشته، می تواند نتایجی عکس و مشکلاتی را با خود به همراه داشته باشد.
امروزه شناخت تولیدکنندگانی معتبر در این حوزه می تواند شما را به عسلی کاملا اصل و گیاهی برساند. آیا می دانید عسل تولیدی در استان لرستان، عسل مرغوب کشور شناخته شده است؟
بله استان مستعد و بکر از نظر مراتع لرستان، یکی از پایگاه های مهم تولیدی و صادراتی عسل در کشور محسوب شده که سالانه چیزی بالغ بر 1500 تن عسل را به تولید انبوه رسانیده و آن را توسط نمایندگی ها و مراکز فروش معتبر خود به تمامی بازارهای سراسر کشور صادرات نموده است.
اما همواره مسئله ای که پیرامون خرید و فروش عسل در بازار وجود دارد، به گفته مشتریان آن، قیمت بالای عسل بوده و اینکه شاید برخی از فروشگاه های عرضه عسل، اصلا عسلی متناسب با قیمت آن، به فروش نمی رسانند.
تولیدکنندگان انواع عسل در استان لرستان، توانسته اند خوشبختانه توسط مراکز معتبر خود عسلی کاملا گیاهی و اصل را با قیمتی مناسب در بازارهای فروش به عرضه برسانند و دغدغه ی خرید عسلی مرغوب به صورت عمده و جزئی با قیمت ارزان را دور از دسترس ندانسته اند