گون گیاهی با گونه های متعدد که از برخی از آن ها زنبور نهایت بهره را می
برد و عسل خوب و عالی به نام عسل گون را برای ما به ارمغان می آورد تا با
فروش آن هم پولی به صاحبان خود یعنی زنبورداران برسد هم منفعت کامل برای
بدن شما باشد.
شاید از مشکلات شدیدی که ممکن است برای بدن اتفاق بیفتد درد کلیه یا سنگ کلیه باشد، ایجاد این بیماری در بدن خیلی از علت ها را می تواند شامل شود، ولی مهم تاثیری است که این مریضی بر فرد انتخاب شده ی خود می گذارد، اولین تاثیرش این است که دیگر عضو اساسی بدن یعنی کلیه قدرت تصفیه کردن خون شما را ندارد و این یعنی فاجعه برای بدن، به دلیل اینکه تصفیه شدن خون از ورود هر گونه مواد مضر و سمی به خون شما جلوگیری می کرد، مطمئن بهترین کار این است که به دکتر متخصص مراجعه کنید ولی در این مواقع عسل گون را هم از یاد نبرید که یکی از مزایای خودش را در رفع اینگونه بیماری ها معرفی نموده است.
در امتیازی که در بالا از مصرف عسل گون اشاره شد این را نیز به لیستش اضافه کنید، که شما در چنین شرایطی و در این دست از بیماری ها باید تا حد ممکن توان جسمی خود را بالا نگه دارید که عسل مورد نظر به راحتی این وظیفه را هم به نحو احسنت انجام می دهد.
عسل گون حاصل هدیه این گیاه که در رشته کوه های زاگرس جا خوش کرده می باشد، البته ذکر این نکته واجب است که ما عسل هایی به نام عسل گون گز یا عسل گون انگبین نیز در لیست عسل های متصل به گون داریم که هر کدام خواص خود را دارند.
اگر به دنبال نشانه ای از این گیاه می گردید که بتوانید در مناطق رشدش آن را شناسایی نمایید باید بگوییم گیاهی که قدش زیر یک متر است و رنگ بنفش در ساقه های آن خودنمایی می کند، البته فکر نکنید که رنگ عسلش هم به دلیل ساقه هایش تیره می شود، بلکه برعکس رنگی روشن و در طیف زرد دارد.
مردم عزیز ایران خیلی با انواع عسل ها آشنایی ندارند و برخی را اصلا نامشان را هم نشنیده اند ولی خدا رو شکر عسل گون چهره ی آشنایی برای جمعیت کثیری از ایران را دارد و دردسر خاصی برای فروشنده های عسل ایجاد نمی کند و به راحتی به فروش می رسد