گرده گل بهار چه ترکیبات و خواص مصرفی را داشته است؟ آیا می دانید که گرده گل خالص چگونه جمع آوری شده و کدام مراکز فروش در زمینه عرضه آن، معتبر می باشند؟
گرده گل یکی دیگر از فرآورده های طبیعی و ناب زنبورعسل بوده که به عنوان یک اسپرم گیاهی و یک غذای کامل با دارا بودن ترکیباتی خاص، شناخته شده می باشد و ارزش غذایی فراوانی داشته است.
در واقع زنبورهای کارگر، بخش مهمی از فعالیت شبانه روزی خود را اختصاص به جمع آوری و ذخیره سازی گرده گل در کیسه های مخصوص موجود در پاهای خود، داده اند و نقش فزاینده ای را در تغذیع و رشد و تکامل زنبورهای لارو و ملکه در کندو عسل دارا بوده اند.
گفتنی است که همزمان با شروع فصل بهار و تنوع فراوان در پوشش گیاهی مناطق گوناگون، زنبورهای عسل شهد انواع گونه هایی از گل های گیاهان دارویی را جمع آوری نموده اند که مرغوبترین و پرخاصیت ترین گرده گل جمع آوری شده نام داشته است.
زنبورداران با نصب تله گرده گیرهایی در مسیر ورود زنبورها به داخل کندو، انواع گرده گل را جمع آوری نموده و آنها را به صورت پودرهای خشک شده، روانه بازارهای فروش نموده اند.

ترکیبات گرده گل خالص

یک گرده گل خالص، می تواند ترکیباتی منحصربفرد دارا باشد که می توان به ترکیباتی چون انواع مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، پتاسیم و روی، انواع ویتامین ها، اسیدهای چرب ضروری و انواع پروتئین ها اشاره داشت که از ارزش غذایی فراوانی برخوردار بوده و می تواند یک مکمل غذایی مفید تلقی گردد.

گرده گل بهار

خاصیت مصرف گرده گل

همانطور که متوجه شدید، در فروشگاه های محصولات زنبورعسل، گرده گل به صورت پودرهایی خالص عرضه گردیده که عمدتا مصرف آن همراه با عسل طبیعی را بهترین روش برای مصرف تمامی افراد دانسته اند که هیچگونه عوارضی را دارا نبوده است.
با توجه به ترکیبات منحصربفرد گرده گل خالص، می توان گفت که مصرف گرده گل می تواند خواص درمانی فراوانی را دارا باشد:

  • دارا بودن انواع مواد معدنی گرده گل، می تواند اثرات مثبتی را در درمان بیماری کم خونی داشته باشد.
  • گرده گل منبعی سرشار از ماده ی معدنی روی بوده که می تواند خواص بسیار مفیدی را در درمان سرطان پروستات داشته باشد که یکی از عوامل اصلی آن کمبود روی در بدن مردان مسن بوده است.
  • با توجه به دارا بودن اسیدهای آمینه ضروری در گرده گل، می توان خواص مفیدی را درمان نازایی از این ماده بدست آورد.

شما می توانید از مراکز معتبر فروش انواع محصولات ناب زنبورعسل، انواع گرده گل خالص زنبورعسل را با قیمتی مناسب خریداری نمایید.