گرده گل بهار را چگونه جمع آوری نموده و در بازار عرضه می نمایند؟ آیا فروشگاه های معتبر عرضه و ارائه انواع محصولات زنبورعسل و به خصوص گرده گل که خواص مفیدی را داشته، می شناسید؟
مصرف کنندگان جدی عسل طبیعی هنگامی که به فروشگاه های پخش و عرضه مصحولات زنبورعسل رفته اند، حتما نام گرده گل را شنیده اند و شاید تنها از خواص آن چیزی نمی دانند.
باید گفت که گرده گل، یکی از ارزشمندترین ماده ی موجود در طبیعت و روی گل های گیاهان بوده که با چشم دیده نشده و تنها این زنبورعسل بوده که می تواند آن را جمع آوری کرده و با خود به داخل کندو برد و به نوعی ادامه حیات را برای لاروها و زنبور ملکه، امکان پذیر نماید.
گرده گل یا همان گرده گل زنبورعسل، که مرغوبترین نوع آن در فصل بهار جمع آوری گردیده، ترکیباتی شامل انواع مواد آلی و معدنی و انواع ویتامین ها و اسیدهای چرب ضروری و همچنین پروتئین داشته که از این جهت، از ارزش غذایی فراوانی برخوردار بوده است.
گفتنی است که گرده گل می تواند علاوه بر اینکه در کندوهای عسل مفید باشد، برای انسان ها نیز مفید واقع گردد و امروزه شاهد اثرات مثبت مصرف این فرآورده ی گیاهی و طبیعی بوده ایم.

معرفی خواص گرده گل

اگر بخواهیم از خواص مصرف گرده گل مواردی را ذکر نماییم، باید ابتدا به چگونگی عرضه آن در بازار و نحوه جمع آوری آن اشاره ای داشته باشیم.
امروزه زنبورداران با قرار دادن گرده گیرهایی در ابتدای مسیر ورود به کندوهای عسل، گرده گل را جمع آوری نموده اند و امروزه گرده گل را به صورت پودر گرده گل و یا گرده گل مخلوط با عسل و یا ژل رویال به بازار عرضه نموده اند.
شایان ذکر است که در برخی از بازارها به خصوص در کشورهای خارجی، گرده گل به صورت قرص و کپسول هم موجود بوده و به عنوان یک مکمل غذایی نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
گفتنی است که بهترین روش مصرف گرده گل خالص، به صورت مخلوط آن با عسل طبیعی بوده که می تواند خواص درمانی بسیاری را دارا باشد.
گرده گل می تواند در جلوگیری و درمان سرطان پروستات موثر باشد و در برخی از آزمایشات نشان داده شده که می تواند اثرات مثبتی را در درمان نازایی و ناباروری داشته باشد.
برای خریداری گرده گل در بسته بندی های گوناگون و البته با قیمت بسیار مناسب، شناخت فروشگاه های پخش و ارائه مستقیم انواع فرآورده های زنبورعسل، می تواند بهترین راهکار باشد.