کدام راهکارها را برای تشخیص عسلی اصل از تقلبی می شناسید؟ آیا می دانید
عسل تولیدی لرستان چه مشخصاتی را دارا می باشد؟ شرایط صادرات ویژه انواع
عسل این استان، چگونه بوده است؟
اگر شما هم از خواص بی نظیر عسل، این ماده غذایی سرشار از انواع مواد مغذی ها و ویتامین ها چیزی را شنیده باشید، بدون شک از مصرف کنندگان این محصول خواهید بود، اگر چه که تا به امروزه یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین محصولات موجود نیز، همین عسل بوده است.
عسل دارای ترکیبات مهمی چون قندهایی مفید مانند ساکارز، گلوکز، فروکتوز و انواع مواد و املاح معدنی مانند آهن، کلسیم و پتاسیم می باشد و می تواند با مصرف حتی روزانه یک قاشق، خواص درمانی بسیاری مانند تقویت دستگاه گوارش، کاهش کم خونی، افزایش شیردهی مادران، کاهش دهنده وزن و ضدآنفلونزا و ضدمیگیرن را دارا باشد.
اما با توجه به وجود انواع عسل تقلبی و مصنوعی در بازارهای فروش، و عوارض مصرف آنها، آیا راهکارهایی را برای تشخیص عسل اصل از تقلبی، می شناسید؟

تهیه عسل اصل و غیرتقلبی
همانطور که متوجه شدید، ممکن است مصرف عسل تقلبی و مصنوعی که متأسفانه در بازارهای فروش وجود داشته است، منجبر به خواصی عکس گردد، پس باید در تهیه عسلی اصل، تلاش نمایید.
باید گفت تقریبا راهکار جدی برای این امر وجود نداشته، اما می توان برخی تجربیات را در این حوزه یادآور شد. عسلی اصل می باشد که ضمن داشتن رایحه خوش گیاهان و گل ها، دارای رنگی کهربایی باشد و هنگام  ریختن در آب سرد، به زودی ته نشین نگردد.
اما همواره تهیه و تشخیص عسل اصل، توسط نمایندگی های معتبر فروش آن وجود داشته و خوشبختانه وجود تولید کننده ی بزرگی چون استان لرستان، این دغدغه را از بین مصرف کنندگان عسل اصل، از میان برداشته است. استان لرستان امروزه از صادرات ویژه ی انواع عسل تولیدی طبیعی و ارگانیک خود مانند عسل گون و عسل کوهی یا وحشی، بازارهای سراسر کشور را بهره مند نموده است.