جایگاه استان لرستان در صادرات انواع عسل نمونه در کشور، چگونه بوده است؟
عمدتا بسته بندی عسل در چه شرایط و در کدام ظروف صورت می گیرد؟
عسل یکی از انواع محصولات تولیدی از زنبورهای عسل بوده که از زمان های گذشته از آن به سبب خاصیت های ضدآلودگی و ضدباکتریایی در التیام زخم ها و سوختگی ها و در پانسمان نمودن ها بهره برده بوده اند و امروزه نیز خواص درمانی و تغذیه ای آن بر کسی پوشیده نبوده است.
عسل که ماده ای قندی و غلیظ دارای قندهایی چون ساکارز، گلوکز و فروکتوز بوده و سرشار از انواع مواد مغذی می باشد، توانسته در برنامه غذایی افراد قرار گرفته و خواص بی نظیری را دارا باشد.
امروزه وجود انواع عسل های تقلبی و مصنوعی در بازارهای فروش، مصرف کنندگان عسل را دچار سردرگمی در انتخاب عسلی اصل نموده و از طرفی تولیدکنندگان معتبر عسل سعی بر آن داشته تا با عرضه انواع محصولات اصل و طبیعی خود به بازار، از کاستی های بازارهای موجود از عسلی اصل و درجه یک، بکاهند.
لازم به ذکر است در کشور ایران، استان هایی چون اردبیل، همدان، کردستان و لرستان از تولیدکنندگان معتبر عسل نام داشته اند، اما در این بین سهم استان لرستان در تولید عسلی مرغوب بیشتر بوده است.
استان لرستان با تولید بیش از 1000 تن عسل و صادرات آن به بازارهای فروش در سراسر کشور، توانسته بخش بزرگی از نیاز بازار به عسلی اصل و درجه یک را تأمین نماید.

عسل بسته بندی لرستان
همانطور که متوجه شدید استان لرستان توانسته از معتبرترین تولیدکنندگان عسل اصل و درجه یک در کشور باشد و امروزه صادرات مهمی را به بازارهای سراسر کشور داشته است.
شرکت هایی در این استان با استفاده از بهترین دستگاه های موجود توانسته اند در شرایطی کاملا استاندارد، به بسته بندی انواع عسل تولیدی در این استان بپردازند.
عمدتا بسته بندی توسط دستگاه هایی پیشرفته و در ظروف شیشه ای و پلی اتیلنی صورت گرفته و در وزن ها و قیمت های گوناگونی توسط مراکز فروش معتبر در کشور، قابل تهیه بوده است.