قیمت ارزان و مناسب انواع عسل طبیعی ناب تولید شده در استان لرستان به
واسطه فروش مستقیم و بدون هیچ واسطه ای، صادرات عسل لرستان را پررونق تر
نموده است.
استان لرستان، به واسطه دارا بودن طبیعتی مناسب و غنی از پوشش گیاهی مطلوب در اکثر مراتع و کوهستان های خود، امروزه یکی از قطب های مهم در تولید انواع عسل مرغوب طبیعی در کشور نام داشته و پاسخگوی نیاز بازا بوده است.
مصرف عسل طبیعی و درجه یک، می تواند خواص بیمشاری را در درمان ناراحتی های گوارشی، قلبی و کلیوی، جلوگیری از افزایش بیماری کم خونی، تسریع در کاهش وزن و افزایش تقویت کنندگی بینایی و مغز و حافظه دارا باشد.
در حال حاضر قیمت و کیفیت عسل موجود در بازارهای فروش، از معیارهای اصلی مشتریان عسل بوده چرا که وجود انواع عسل های تقلبی و مصنوعی و یا وجود انواع عسل ها با قیمت بالا که عمدتا به سبب وجود واسطه ها بوده است، از مشکلات و نگرانی های مهم در بازارهای فروش عسل در سراسر کشور بوده است.
تولیدکنندگان عسل در استان لرستان، توانسته اند در راستای حفظ سلامت افراد جامعه، با تولید انواع عسل اصل و شناسنامه دار، با تست مرغوبیت آنها در آزمایشگاه های تخصصی، و در نهایت عرضه مستقیم آن توسط عرضه کنندگان معتبر خود، که شامل قیمت ارزانتری هم گردیده، بخش مهمی از صادرات عسل به بازارهای داخلی و حتی برخی از بازارهای خارجی صورت داده اند.