شرایط ویژه و استثنایی برای صادرات مستقیم انواع بهترین و مرغوب ترین عسل
موجود در کشور با نام عسل لرستان به وجود آمده تا گامی مهم در راستای
ارتقای سطح سلامت افراد جامعه برداشته شود.
عسل فرآورده ای بسیار مقوی و سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامین ها بوده که بیش از نیمی از ترکیبات آن را قندهای مونوساکاریدی مانند گلوکز و فروکتوز تشکیل داده و از این حیث، می تواند ماده انرژی بخش و پرکالری نیز تلقی گردد.
با توجه به وجود انواع بازارهای تبلیغاتی گوناگون، پیرامون عسلی تقلبی در کشور، مصرف کنندگان و مشتریان عسل، باید عسل را از مراکز فروش معتبر تهیه نمایند تا دغدغه ای پیرامون کیفیت و حتی قیمت آن نداشته باشند.
در حال حاضر استان لرستان، یکی از معتبرترین و بزرگترین پایگاه های تولید و صادرات عسل در کشور بوده که با تولید چیزی بالغ بر 1500 تن عسل سالیانه و همچنین با دارا بودن نزدیک به 2000 نفز زنبوردار فعال در این استان، توانسته رتبه اول را در حوزه مرغوبیت عسل و رتبه هفتم را در تولید عسل دارا باشد.
بدون شک تولیدکنندگان معتبر عسل در استان لرستان، توانسته با تولید عسلی ناب و درجه یک، از دغدغه های موجود میان مصرف کنندگان جدی عسل بکاهند و به نوعی ضامن سلامت آنها باشند.
شایان ذکر است مصرف روزانه مقدار کافی از عسل طبیعی و گیاهی، می تواند خواص درمانی مفیدی بر ناراحتی های قلبی، کلیوی و  کاهش بیماری کم خونی داشته باشد.