عسل کنار تولید شده در جنوب و شرق کشور به دلیل دارا بودن ارزش غذایی بسیار بالا، باعث تقویت قوای جسمی و سیستم دفاعی بدن شده و در کشور های عربی طرفداران زیادی دارد و صادرات آن به نواحی حوزه ی خلیج فارس، ارزش افزوده ی فراوانی در پی خواهد داشت.
عسل کنار یا سدر، عسلی عمل آمده از شهد و گرده ی درخت کنار که بومی مناطق جنوب و شرق کشور است، می باشد. این نوع عسل، طرفداران فراوانی در بین اعراب دارد و به عسل عربی نیز معروف است.
این ماده در ابتدا رنگ روشنی داشته و از مشخصات بارز آن، کف کردن است. پس از مدتی که کف خوابید؛ رنگ آن تیره تر شده و متمایل به سرخ می شود.
از خواص بارز این ماده ی حیاتی، تقویت سیستم ایمنی و نیروی بدنی می باشد. مصرف آن در تمام رده های سنی به جز کودکان زیر دو سال، توصیه می شود.
این عسل باعث افزایش رشد موها شده؛ اعصاب بدن را تقویت می کند. حافظه ی کودکان را افزایش می دهد و کلسترول و فشار خون را می کاهد.
کشور های حوزه ی عربی حوزه ی خلیج فارس، خریداران بسیار خوبی برای این عسل بوده و اکثر صادرات این محصول به کشور های امارات و کویت صورت می گیرد و تولید کنندگان در صورت تماس مستقیم با شرکت های بازرگانی، می توانند از سود این معاملات، بهره مند شوند.