انواع عسل چهل گیاه استان لرستان، از مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در حال حاضر توسط مراکز معتبر صادراتی این استان، از شرایط ویژه ی صادرات به تمامی بازارهای کشور برخوردار می باشد.
اگر به استان لرستان سفر نموده باشید، باید بدانید که یکی از سوغاتی های مشهور این استان، عسل طبیعی بوده که خب گفتنی است در زمینه مرغوبیت عسل، رتبه اول را در میان دیگر تولیدکنندگان معتبر عسل ایرانی در کشور، داشته است و از رونق صاداتی خوبی نیز برخوردار می باشد.
در این استان انواع گونه هایی از عسل دارویی مانند عسل گون گز، عسل گون کتیرا، عسل آویشن و عسل شتیزه کوهی در بالاترین کیفیت و تست شده در آزمایشگاه های تخصصی مواد غذایی، به تولید انبوده رسیده و آمارها حاکی از تولید چیزی بالغ بر 1500 تن عسل طبیعی به طور سالیانه در این استان می باشد.
عسل چهل گیاه طبیعی تولید شده در استان لرستان، ترکیبی از خواص عسل های تک گل و دارویی برداشت شده در مناطق گوناگون این استان را داشته و در حال حاضر از نرخ فروش بسیار خوبی نیز برخوردار می باشد.

خواص عسل چهل گیاه

برای مصرف عسل چهل گیاه مرغوب و 100 درصد طبیعی، بسته به نوع شهدهایی که از آن تولید شده، می توان خواص درمانی ذیل را برشمرد:

  • کاهش دردهای استخوانی و عضروف ساز.
  • کاهش فشار خون.
  • درمان مشکلات گوارشی و روده.
  • ضدسرفه و نرم کننده سینه.
  • بهبود گرفتگی عروق.

انواع عسل های چهل گیاه برداشت شده در مناطق گوناگون کشور، از خواص و حتی رنگ های گوناگونی برخوردار بوده اند و می توانند خواص منحصربفردی را دارا باشند. در حال حاضر شما می توانید با ارتباط داشتن با مراکز فروش معتبر عسل ایرانی، از شرایط ویژه ی صادرات عسل چهل گیاه استان لرستان، آگاه شوید.