کشورهای عربی من جمله امارات متحده عربی، دارای بازار وسیعی برای فعالیت در زمینه عسل هستند. طرفداران عسل طبیعی در این کشور، به علت دارا بودن خواص درمانی گسترده و استفاده از عسل در پزشکی، آماده ی پذیرش صادرات طلای طبیعی ایران می باشند.
نوشیدنی های شفابخشی که از ترکیب عسل و گیاهان مختلف به دست می آید، بسیار مورد توجه بوده به جرات می شود گفت که هم ردیف چای و قهوه از آنها استفاده می شود. این ترکیبات علاوه بر دارا بودن طعم دلنشین و مطبوع، به علت داشتن خواص درمانی متنوع بسیار مورد توجه قرار دارند. از آن جمله می توان به خاصیت “آنتی اکسیدان عسل” اشاره نمود که باعث پیشگیری از ابتلا به سرطان در افراد می شود. یکی از شایعترین علل مرگ و میر در سراسر جهان بعد از بیماریهای قلبی ، سرطانها ی مختلف است که در اثر تغذیه نامناسب و استفاده های بیش از حد از هورمون در تولید مواد غذایی و بسیاری از علل ناشناخته دیگر افراد را مبتلا می کند. خوردن ترکیبات عسل یکی از مهمترین عوامل در پیشگیری از سرطان می باشد.
کشور ما ایران به علت دارا بودن اقلیم مناسب منبع بیکران تولید عسل است و صادرکنندگان با توجه به این موضوع و بازار مصرف فراوان در کشورهای همسایه در زمینه صادرات عسل موفقیت های گسترده ای به دست آورده اند که باعث کسب سود بیشتر تولید کنندگان عسل می شوند.