عسل بهارنارنج به علت داشتن خواص فراوان دارویی و ارزش غذایی بالا به شدت مورد توجه طب سنتی سراسر جهان واقع شده و به این علت فعالیت در صادرات این نوع عسل سود سرشاری به دنبال دارد، عسل بهار نارنج مازندران، از انواع مرغوب این نوع عسل است.
نوع دیگر از انواع مختلف عسل، عسل بهار نارنج نام دارد که شهد و گرده آن از درختی به نام نارنج گرفته می شود. این درخت گیاهی همیشه سبز است و برگهای پهن و گلهای سفید بسیار معطری دارد. میوه این درخت بسیار ترش مزه بوده، جزو مرکبات محسوب می شود و حاوی مقدار فراوانی از انواع ویتامینها علی الخصوص ویتامین C می باشد. این درخت در استان مازندران، فارس و کرمان به صورت گسترده به عمل می آید. این عسل به رنگ زرد بوده و در اواسط تابستان می تواند قابل برداشت باشد. این عسل، سرشار از ویتامینها و آنتی اکسیدان بوده و یک ضد سرطان قوی به شمار می رود. همچنین مصرف این نوع عسل باعث کاهش تپش قلب و کلسترول خون شده و فشار خون را پائین می برد. این نوع عسل در صورت استفاده مستمر، باعث تقویت اعصاب و همچنین تقویت حافظه می شود و همچنین می تواند خون را تصفیه نماید.
زنبورداران عزیز می توانند برای صادرات و فروش محصولات خود ضمن تماس با شرکتهای صادراتی و تجار محترم، هماهنگیهای لازم را انجام دهند.