سوختگی های سطحی و زخمهایی که به طبع آن ایجاد می شود بسیار دردناک بوده و دوره درمان طولانی دارد. امروزه پماد هایی از عسل برای درمان سریع و قطعی سوختگی تولید شده است. صادرات عسل برای تولید پماد های طبی و بهداشتی رونق فراوان دارد.
سوختگیهای سطح پوست و زخمهایی که در آن ایجاد می شود بسیار دردناک بوده و مدت زمان طولانی برای ترمیم و بهبودی آنها لازم است و اغلب بعد از درمان کامل جای این زخمها و سوختگیها روی پوست باقی مانده و جلوه ای نازیبا به آنها می بخشد. استفاده از عسل طبیعی، خالص برای پانسمان سوختگیها با کمک عسل، نقش بسیار مهمی در بهبودی سریع و ترمیم این زخمها ایفا می نماید.
وجود ترکیبات خاص مانند پراکسید هیدروژن حاصل از آنزیم گلوکز اکسیداز در عسل باعث تحریک و رشد سریع رگهای خونی در محل زخم و بافت آسیب دیده شده و رسیدن مواد غذایی، فیبر و اکسیژن را به این محل تسریع می نماید، این عمل باعث بهبود سریع زخمها و سوختگیها می شود. در ضمن وجود عسل در پانسمان سوختگیها و زخمها، باعث ضدعفونی محل آسیب دیده شده و از عفونت این محل جلوگیری می نماید. مصرف عسل در پانسمان زخم و سوختگیها، اثرات باقی مانده از این جراحات را به حداقل می رساند.
عسل به علت دارا بودن خواص درمانی فراوان، تبدیل به یک داروی پر مصرف همکاره در علم پزشکی شده است. فعالیت در زمینه تولید و صادرات این محصول بسیار سودمند می باشد لذا زنبور داران عزیز برای ورود محصول خود به چرخه ی صادرات می توانند راهنماییهای لازم را از شرکت صادراتی عسل دریافت کنند.

.