امروزه یکی از بهترین انواع عسل تولیدی در کشور، عسل ارگانیک لرستان بوده
که به سبب قیمت ارزان و مناسبی که داشته، صادرات بسیاری را به بازارهای
سراسر کشور صورت داده است.
عسل ارگانیک، یکی از انواع بهترین عسل های تولیدی می باشد که کمتر تولیدکننده ای حتی در کشورهای اروپایی توانسته اند مجوز تولید این نوع عسل را دارا باشند، چرا که فرآیندی دشوار را دارا بوده است.
با توجه به اینکه، کندوهای زنبور عسل، دارای بیماری و آفت هایی بوده اند، زنبورداران مجبور به استفاده ی از سم های شیمیایی جهت از بین بردن آفت ها می باشند، که همین امر سبب شده تا از درصد ارگانیک بودن عسل کاسته گردد.
بعضا دیده شده که برخی از تولیدکنندگان، جهت تسریع بخشیدن به زمان برداشت عسل از شان های موجود، انواع مواد شیمیایی را به زنبورهای عسل خورانده اند که این مورد هم از مواردی بوده که اکثر تولیدکنندگان آن را بکار برده و باز هم از درصد ارگانیک بودن عسل کاسته اند.
اما گفتی است که دور نمودن کندوهای عسل از مواد سمی و شیمیایی و بردن آن ها به مناطق کوهستانی، استفاده کردن از ساخت کندوهای طبیعی مانند کندوهایی تخته ای و یا سفالی، و عدم استفاده از مواد شیمیایی جهت برداشت عسل در زمان کوتاه تر، می تواند تولیدکنندگان عسل را به درصد بالایی از ارگانیک بودن عسل برساند.
در حال حاضر استان لرستان، از تولیدکنندگان معتبر عسل در کشور تلقی گردیده و توانسته با تولید چیزی بالغ بر 1500 تن عسل و دارا بودن زنبوردارانی فعال و مستعد، در تولید عسل ارگانیک و طبیعی موفق بوده و صادرات مهمی را به تمامی بازارهای داخلی در کشور و یا حتی برخی بازارهای خارجی صورت داده است.