آیا می دانید که صادرات عسل طبیعی و ناب لرستان به بازارهای کشور، پاسخگوی
نیاز بازار به عسلی اصل بوده است؟ یکی از انواع عسل تولیدی این استان، عسل
آویشن بوده که خواص مفیدی را دارا می باشد.
بحث صادرات عسل طبیعی و اصل، به سبب نقش فزاینده ی آن در حفظ سلامت انسان ها، امری مهم در تجارت و صادرات جوامع گوناگون به خصوص ایران بوده که البته امروزه تولیدکنندگان معتبر معدودی توانسته اند صادراتی مطمئن به بازار داشته باشند.
شاید به جرئت می توان ادعا نمود که در میان دیگر تولیدکنندگان عسل در کشور، استان لرستان با دارا بودن طبیعتی ناب و مملو از انواع پوشش گیاهی قوی در مراتع خود، توانسته از مراکز مهم صادراتی انواع عسل در کشور لقب بگیرد و رتبه نخست را در مرغوبیت عسل موجود در بازار دارا باشد.
لازم به ذکر است که عسل طبیعی، دارای ترکیبات گوناگونی چون انواع مواد و املاح معدنی مانند آهن و کلسیم، انواع مواد مغذی و ویتامینی و کربوهیدرات ها، بوده و یکی از مهم ترین ترکیبات تشکیل دهنده آن، وجود درصد معینی آب در آن می باشد که عسل را به یکی از دیرفاسدترین مواد غذایی شناخته شده تبدیل و امر صادرات آن را آسانتر نموده است.
آیا می دانید که عسل آویشن در مرغوبترین نوع خود در استان لرستان تولید گردیده و علی رغم خواص مفیدی که داشته، از انواع مناسب ترین عسل های معرفی شده برای بیماران دیابتی می باشد؟

عسل آویشن و ویژگی های آن
عسل آویشن، از شهد گیاه آویشن تولید گردیده که گیاهی با طبع گرم و خشک و بسیار معطر بوده که به عنوان ادویه هم در آشپزی از آن بهره برده شده است. وجود اسانس هایی در گل های گیاه آویشن، سبب معطر شدن شهد آن و در نهایت رایحه مطلوب عسل تولید شده از آن گردیده است.
عسل آویشن اصل و طبیعی، می تواند سرشار از انواع ویتامین هایی چون A ،B و E  باشد که خواصی چون ضدصرع و تشنج، ضدسرفه و درمان گلودرد، درمان دردهای دوران قاعدگی در زنان و بهبود تنگی های نفس را دارا بوده است.
گفتنی است که تنها افرادی که باید در مصرف عسل طبیعی، محدودیت هایی را رعایت نمایند، افراد دیابتی بوده که تنها با مشورت پزشک می توانند به مصرف عسل بپردازند. شایان ذکر است که یکی از انواع عسل های مناسب برای بیماران دیابتی، عسل با درصد کمتر از 5 درصد ساکارز بوده که عسل آویشن یکی از انواع عسل های مناسب برای دیابتی ها می باشد.
امروزه صادرات انواع عسل طبیعی لرستان، به خصوص عسل آویشن، با شرایطی ویژه و قیمتی تضمینی، صورت گرفته و برای آگاهی بیشتر می توانید با مشاورین در زمینه عسل اصل لرستان، در ارتباط باشید.